המערכת הפוליטית מגנה את דבריו של רב המכינה הקדם צבאית, יגאל לוינשטיין שהתבטא נגד גיוס בנות דתיות לשירות קרבי בצה"ל. שרת התרבות והספורט, מירי רגב התראיינה הבוקר (רביעי) בגלצ ואמרה: "הזדעזעתי מהדברים שהוא אמר. אני לא מוכנה לקבל את מה שאתה אומר, הוא לא מייצג אותי והוא לא מייצג גם רבנים אחרים מהימין שחושבים אחרת ממנו. אנשים בימין הם אנשים שקוראים לגיוס, לשוויון לקבלת האחר והאמירות האלו ממש לא מייצגות, כולל מחנכים גדולים בימין. לא יודעת למה לא יוצאים נגדו".



לדברי רגב "יש הבדלים פיזיים בין נשים וגברים, יש אפשרות נקודתית להתחשב. אבל אי אפשר לומר שאם נשים מתגייסות לצבא הן לא יהודיות. המטרה שלנו שיותר ויותר נשים יוכלו לבחור את התפקידים ולהשתלב בלי לחץ של רב כזה או אחר".



רגב הבהירה כי דבריו של הרב נוגדים את היסטוריה היהודית. "אין ספק שיש שיפור ושינויים ואני רוצה להודות שיש התפתחות והדברים משתנים, אנחנו לא במקום שהיינו לפני עשר שנים, אבל עדיין רואים פחות נשים בכירות ובפורום מטכ"ל".



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ועדת החוץ והביטחון של הכנסת באופן מרומז לטענות של הרב לוינשטיין ואמר כי "הלוחמות העבריות מאז יעל ודבורה, חנה סנש, לוחמות פלמ"ח, אצ"ל ולח"י והיום לוחמות צה"ל מג"ב והשוטרות הגיבורות ברחובות ירושלים, נוטלות חלק פעיל בביטחון ישראל כחלק ממערך הביטחון של ההגנה על האומה ואנו גאים על כך".



גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר גינה את דברי הרב: "אנחנו נמשיך להילחם על המכינות אבל נילחם במכינים שהם סוטים ומסיטים את בנות ישראל".



"שירות קרבי לנשים - לא נורמלי"



הרב אליעזר קשתיאל, חברו של הרב לוינשטיין, התראיין הבוקר בגלצ, הגן על חברו וכינה את השירות הקרבי לנשים - כ"לא נורמלי". "כמו שבבית כנסת ברור לכולם שצריך לשמור על רמה גבוהה של צניעות ויחסים מכובדים בין גברים ונשים כך גם יותר מכך במחנה צבאי זה מקום קדוש זה מקום שהוא נשמת אפה של מדינת ישראל", הבהיר קשתיאל.



  הרב יגאל לוינשטיין. צילום: ללא קרדיט
הרב יגאל לוינשטיין. צילום: ללא קרדיט



לדברי חברו של הרב לוינשטיין אין בכוונתו להדיר בנות מהצבא: "יש הבדל בין לראות חיילות לבין ללכת איתן ביחד לקורס חובלים, לשבת איתן ביחד באותו נגמ"ש".



לטענת קשתיאל תנאי שדה הם "שטח "גברי": "כשבחורה צריכה לחיות עם בחורים בתנאי שדה ואנחנו יודעים מה זה תנאי שדה, מה זה תנאים של חודשים של שטח. אין מה לעשות השטח הקרבי הוא שטח גברי מאוד. גברי זה לא משרד זה לא גלי צה"ל, זה לא מודיעין.



חברו של לוינשטיין הוסיף: " ותר נכון שתהיה גם בשירות הצבאי, גם בגלי צהל איזושהי הפרדה. אבל אני לא חושב שזה הנושא הבוער. כי החיילים שלנו עיקר ההתמודדות שלהם היא בתנאי השטח בשדה. עכשיו שני חיילים, שניהם מועמדים לגיוס וויתרו על הליכה לקורס כי הם לא יכולים.



חדש וכל השנים זה עמד החזיק יפה. ובתקופה האחרונה פתאום יש גל חדש ששותף את הארץ שזה חיוני וקריטי. זה לא חיוני זה לא קריטי צה"ל יודע להתמודד בלי לוחמות בתותחנים ובשריון ובחובלים".