סערה בכנסת: השר גלעד ארדן פנה הערב (רביעי) מעל דוכן הכנסת ליו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ואמר לו: "במדינה מתוקנת היית כבר מזמן מאחורי סורג ובריח. ועדת החקירה היחידה שתקום היא זאת שתחקור את הנזק שאתם גורמים במגזר שלכם". ארדן התייחס לנאום בדיון של עודה, שעלה לדבר לפני ארדן, בו תקף בחריפות את התנהלות המשטרה ובראשה השר ארדן ומפכ"ל המשטרה אלשיך במהומות ביישוב הבדואי אום אל חיראן, בה במהלך פינוי בתים נהרגו מורה תושב הכפר ושוטר



בדיון עצמו דחתה מליאת הכנסת, בתום דיון סוער הצעה של יו"ר הרשימה המשותפת איימן להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את התנהלות המשטרה באירועי אום אל חיראן. 36 ח"כים הצביעו נגד ההצעה לעומת 19 שתמכו בה.



הצעתו נדחתה. עודה. צילום: מרק ישראל סלם
הצעתו נדחתה. עודה. צילום: מרק ישראל סלם



גם השר אורי אריאל תקף בדיון בחריפות את עודה וכינה אותו "דמגוג". אריאל הוסיף כי "כפי שעודה נוהג לעשות בהסיתו נגד הבדואים גם עכשיו הוא דמגוג. אנחנו לא נוותר על אדמות המדינה ומי שפלש - יפונה. נחזיר למדינה עוד השנה בעזרת השם מאות אלפי דונם. תודה רבה לכם שוטרי משטרת ישראל". 



 שלשום התנצל אריאל על התקרית במהלך הפינוי בתים שבה נהרגו מורה תושב הכפר ושוטר. במהלך ביקור ברהט אמר אריאל: "אם הייתה לנו תקלה באום אל חיראן אני מתנצל על כך התנצלות עמוקה. אנחנו נמתין לתוצאות הבדיקה של מח"ש. אבל עולים קולות שהיו שהיו פה תקלות חמורות. אני מבקש למסור את התנצלותי למשפחה. אולי אפשר יהיה לעשות ביקור ולומר זאת באופן אישי".



שרת המשפטים איילת שקד שסיירה עם השר אריאל התייחסה לאפליית המגזר הבדואי והביעה תקווה לראות פרקליטים ושופטים מהמגזר: "משרד המשפטים הוא המשרד המוביל בשילוב מגזרים שונים. דלתנו פתוחה לכם. דיברתי היום במכללת סמי שמעון להנדסה. אני מאד אשמח אם אתם תדחפו את בני הנוער שלכם ללמוד מתמטיקה בבתי הספר".