בבית היהודי נערכים להקדמת הבחירות ולעידן שלאחר ראש הממשלה בנימין נתניהו ומדברים בגלוי על כך שיו”ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, יהיה מועמדם לתפקיד ראש הממשלה “ביום שאחרי”. אתמול הורה בנט למנכ”ל המפלגה ניר אורבך להקדים את הפריימריז לראשות הבית היהודי כבר לאחר חג הפסח הקרוב. בעקבות ההנחיה החליט אורבך לזמן את ועדת הבחירות ואת מזכירות המפלגה לישיבה כבר הערב, על מנת לאשר את הבקשה ולקבוע לוח זמנים לבחירות המקדימות לכהונת יו”ר המפלגה.



בנט, כך מעריכים, מבקש לנצל שורה של הצלחות שרשם לאחרונה, בין היתר בהעברת חוק ההסדרה במליאת הכנסת והשבחים שקיבל על תפקודו במהלך מבצע צוק איתן, כדי לקדם מהלך של הקדמת הפריימריז לראשות מפלגתו מבלי שניצב מולו מועמד משמעותי.



אתמול עדכן בנט את שותפיו לסיעת הבית היהודי על המהלך המתוכנן, ואלה מיהרו לשבח אותו ולהכריז כי הם רואים בו מבחינתם מועמד לראשות הממשלה לאחר נתניהו. כך למשל אמרה שרת המשפטים איילת שקד: “אני קוראת לציבור להתפקד לבית היהודי ולקחת חלק בפריימריז. יו”ר הבית היהודי והמועמד שלנו לראשות הממשלה אחרי עידן נתניהו הוא נפתלי בנט. הוא האדם הכי מתאים לכך בישראל ואני קוראת לציבור להשפיע, להתפקד ולהצביע”.




"האישיות הראויה לעמוד בראשות ממשלת ישראל"



גם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר כי מבחינתו בנט הוא המועמד הראוי לתפקיד ראש הממשלה לאחר עידן נתניהו. “אומנם אני לא רואה בחירות באופק, אבל מכיוון שבליכוד כבר היו פריימריז ובעבודה נערכים לפריימריז בקיץ - גם אנו צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש”, אמר. “בעיני, השר בנט הוא בוודאי המועמד הראוי מבחינתנו לראשות הממשלה. זה כמובן יהיה תלוי בשאלה אם נתניהו יתמודד ובמספר המנדטים שנקבל. לבנט יש הרבה מעלות ואני מקווה שהציבור הרחב יידע להעריך זאת ולתרגם זאת לתמיכה”.



מקבל חיזוקים במפלגתו, איילת שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מקבל חיזוקים במפלגתו, איילת שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



יו”ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם רפאלי אמרה אף היא כי “השר בנט הוא האישיות הראויה והמתאימה ביותר בימין לעמוד בראשות ממשלת ישראל לאחר נתניהו. תפיסת עולמו הביטחונית כפי שראינו בצוק איתן והישגים חיוניים לימין דוגמת מינוי שופטים וחוק ההסדרה מסמנים את יו”ר הבית היהודי בתור המנהיג הבא של הימין. אני קוראת לציבור להתפקד ולקחת חלק בהליך הבחירות”.



גורמים בבית היהודי סבורים כי לנוכח עלייתו של יו”ר יש עתיד יאיר לפיד בסקרים והאפשרות שהוא יעמוד בראש גוש מרכז־שמאל, יהיה צורך להקים גוש דומה גם בימין, במתכונת של החיבור שהיה בשעתו בין הליכוד לבין ישראל ביתנו.