ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדו היום (חמישי) במוסקבה. בתום פגישתם אמר נתניהו: "הבהרתי שלא יכול להיות הסדר שלום בסוריה כאשר איראן מחמשת את גרורותיה למלחמה נגד ישראל".



הפגישה בין שני המנהיגים התרחשה בצל הדיווחים וההכחשות על כך שרוסיה נתנה אור ירוק לישראל לתקוף בסוריה. השניים, אשר מחזיקים במערכת יחסים טובה לאורך השנים, דנו במעורבות הרוסית בסוריה, וכן בהתפתחויות במזרח התיכון.



"הבהרתי שביחס לסוריה בישראל אין התנגדות שתהיה הסדרה בסוריה אבל אנחנו מתנגדים בתקיפות שבהסכם כזה איראן וגרורותיה יישארו עם נוכחות צבאית ברוסיה. אני חושב שהדברים הללו הובהרו בצורה הברורה ביותר מהניסיון שלי עם הנשיא פוטין. זה חשוב לא רק למניעת אי הבנות וזה בא לידי ביטוי בשטח בסופו של דבר", אמר נתניהו.



ראש הממשלה הוסיף כי שוחח עם פוטין על הנעדרים בעזה. "העלתי את נושא אורון שאול והדר גולדין". בנוגע ליו"ר הרשות הפלסטינית אמר נתניהו: "כרגע אבו מאזן מנסה לפעול נגדנו בבית הדין הבינלאומי ואנחנו רוצים לראות שינוי בנושא הזה".



נתניהו ופוטין במוסקבה. צילום: רויטרס
נתניהו ופוטין במוסקבה. צילום: רויטרס



ביום שני השבוע שוחח נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. השניים שוחחו על ניסוי הטילים שביצעה איראן ועל הסכם הגרעין בין ארצות הברית למדינה.



שני המנהיגים שוחחו ארוכות על הסכנות שנובעות מהסכם הגרעין עם איראן ומהמדיניות האיראנית באזור, ועל הצורך לעבוד יחד כדי להתמודד עם הסכנות הללו.



בנוסף לכך, נתניהו ניצל את ההזדמנות כדי להודות לנשיא על האירוח בזמן ביקורו בוושינגטון והביע את הערכתו על האמירה התקיפה של הנשיא נגד האנטישמיות בארצות הברית ובכלל, בנאום שנשא מול הקונגרס בשבוע שעבר.