ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) מתכוון להחרים מחר את הדיון שיתקיים בוועדת הכנסת על הדחתו מכהונתו. כך אמר אחד מעורכי דינו. גורם משפטי בכיר בכנסת אמר כי דיון ההדחה יכול להתנהל גם שלא בנוכחותו של ח"כ גטאס, משום שהוועדה יצאה ידי חובתה בכך שנתנה לח"כ הזדמנות לשטוח לפניה את טענותיו וכי הזמינה אותו לדיון בהתראה די זמן מראש.



בדיון שייערך מחר אמור להופיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט או נציג בכיר מטעמו שיפרטו לפני חברי הוועדה את החשדות החמורים המופיעים בטיוטת כתב האישום נגד ח"כ גטאס, החשוד בהברחת טלפונים למחבלים בכלא. בשבוע שעבר דחה יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) את בקשת פרקליטיו של גטאס לדחות את הדיון בהדחתו למועד אחר, כדי לאפשר לו להשלים את המגעים עם הפרקליטות על עסקת טיעון.



את מכתב הבקשה לפתוח בהליך ההדחה יזם השר זאב אלקין (הליכוד). המכתב נשלח לוועדת הכנסת וחתמו עליו 61 ח"כים מהקואליציה ו־10 חברי כנסת של יש עתיד מהאופוזיציה. כדי להדיח ח"כ מכהן נחוץ רוב של 75% מקרב חברי ועדת הכנסת. רוב כזה כבר מובטח, מאחר שנציגי המחנה הציוני בוועדה הודיעו כי יתמכו בבקשה. אולם, כדי להשלים את המהלך - יש צורך גם ברוב של 90 ח"כים במליאה, אולם רוב כזה טרם הושג.