"ראש הממשלה חותר להקים מדינה פלסטינית, מדינה מינוס, אוטונומיה פלוס, זה מגעגע כמו ברווז, והולך כמו ברווז, אז זה ברווז. אי אפשר לבקש מטראמפ וקושניר להיות יותר ימנים מאיתנו", כך תקף הבוקר (שני) ח"כ בצלאל סמוטריץ', מהבית היהודי, בראיון שנתן בתוכנית הבוקר ב-103FM. סמוטריץ', אחד מהח"כים מעוררי המחלוקת ביותר בכנסת, סיפר גם על התנהלות הקואליציה, וגם על עתיד הקואליציה בעידן ממשל טראמפ  

 
סמוטריץ' הביע אופטימיות כי מפלגתו תצליח להעביר את החוק לסיפוח מעלה אדומים. "צריך להבין שזה לא רק משהו שאנחנו רוצים, זה מה שעם ישראל רוצה. אנחנו צריכים להחיל את הריבונות של ישראל על מעלה אדומים, ולקבוע נקודה בדרך לעתיד. אני לא אוהב את המילה סיפוח. לספח זה משהו שהוא לא שלך. גם על חוק ההסדרה אמרתם שהוא לא יקרה, ואז בסופו של דבר זה קרה".
בסופו של דבר, המהלכים הצדיקו את הישיבה שלנו בממשלה. למרות מה שקרה בעמונה. אני חושב שגם את החוק על מעלה אדומים נצליח להעביר. אני מוכן להתערב איתך גם על זה. נצליח לעשות את זה. 80 אחוזים מהציבור רוצה את זה, וגם כי הרוב המוחלט של השרים וחברי הכנסת רוצים". בנקודה זאת הזכיר משעל לסמוטריץ' שהוא כבר הפסיד לו בהתערבות בפעם הקודמת שדיברו. 



תן לי מועד שאתם מקציבים להחיל את החוק על יהודה ושומרון
"אין לי מועד כזה. כשאנחנו נרגיש שהממשלה לא מייצגת אותנו, לא נישאר בה יום אחד. כל עוד הממשלה מקדמת אותנו, אנחנו מצליחים עם שמונה מנדטים לעשות את מה שאנחנו מתכננים. אנחנו ממש לא לוקחים צעד אחורה. אני לא יודע אם החוק יעלה לדיון מחר או לא. אנחנו נמצאים במצב שזה על השולחן ומתווכחים מה יהיה. אנחנו שם, יש חוק שנמצא על השולחן. יש לי מספיק סבלנות, אנחנו חוגגים השנה 40 שנה להתיישבות, זה בסדר, עוד שנה אם ייקח - זה באמת בסדר".
הבית היהודי מכירים במגבלות הכוח שלהם ומבינים שהם לא יכולים להמשיך ללחוץ על נתניהו
"לא איימתי. אמרתי שמותר לחשוב על בחירות. אנחנו לא מתכוונים לשבת ולחמם את הכסא. הצלחנו אחרי חצי קדנציה להתקדם. יש לי ולבנט יחסים מצוינים, אנחנו עושים הרבה דברים ביחד, אני מקבל ממנו הרבה מאוד גב. השותפות הזאת תמשיך. ייקח לנו עוד כמה שבועות או חודשים, ואני מאמין שנצליח לספח את מעלה אדומים".