מתח בליכוד: יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הודיע היום (שלישי) לחברי הכנסת יואב קיש, שרן השכל ויהודה גליק מהליכוד כי הוא מטיל עליהם עונשים בשל "הפרות משמעת קואליציונית במספר הזדמנויות שונות". במכתב שכתב לח"כים נמסר: "בעקבות עמדותיכם כנגד החלטות הקואליציה וסיעת הליכוד, הוריתי על החלפתכם בוועדות הכנסת השונות".



בעקבות כך, שלח יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, מכתב נזעם לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מתלונן על "חוסר אחריות בהתנהלות יו"ר הקואליציה כלפי חברי הליכוד והקואליציה". בנוסף, הוא הודיע כי ללא הנחיה מפורשת מנתניהו לא יסכים לקדם את ההדחות עליהן החליט ח"כ ביטן כלפיו וכלפי הח"כים גליק והשכל. יו"ר הקואליציה דוד ביטן כעס והחליט לפנות גם לראש הממשלה במכתב, בו ביקש ממנו להורות על הדחתו של ח"כ קיש מתפקידו כיו"ר ועדת הכנסת. "זאת לאחר שנואשתי מלהסביר לח"כ קיש שיש להפריד בין מטרותיו האישיות לבין תפקידו כיו"ר ועדת הכנסת", כתב ביטן. 



קיש, המכהן גם כיו"ר ועדת הכנסת, צפוי להיות מוחלף כחבר בוועדת החוץ והביטחון על ידי ביטן עצמו. כמו כן, יודח ח"כ קיש מוועדת הרפורמות ובמקומו ימונה ח"כ דוד אמסלם. בנוסף לכך, שלושת חברי הכנסת לא יוכלו לקדם הן בוועדות והן במליאה הצעות חוק שלהם שעברו בקריאה טרומית.



במכתב לח"כ קיש כתב ביטן: "לפני ימים מספר הודעת לי שאין בכוונתך לכנס את ועדת הכנסת וכי אין בכוונתך להגיע להצבעות במליאה, וזאת עד אשר הצעת החוק בנושא חזקת הגיל הרך תעלה להצבעה במליאת הכנסת. אכן בחרת לממש את האיום שלך". 



המכתב שנשלח על -ידי ביטן לח"כים
המכתב שנשלח על -ידי ביטן לח"כים



"אין זה ראוי כי יו"ר ועדת הכנסת יאיים על הקואליציה ויפגע בתפקודה. להזכירך, הקואליציה סייעה לך רבות הן בוועדת השרים לחקיקה והן בוועדת הכנסת לקדם מספר רב של הצעות חוק שהגשת", הוסיף. ח"כ ביטן סיים את מכתבו לקיש בדרישה לטפל בחילופי הנציגים של הליכוד בוועדות בהתאם לתקנון.