ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש נאום בערב גיבוש קואליציוני, במהלכו קרא לשר האוצר משה כחלוןלהצטרף אליו בניסיון הדחייה של פירוק רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור הציבורי. בנאומו אמר נתניהו כי "לא מאוחר לתקן ההחלטה השגויה של התאגיד", ולאחר מכן נמסר ממשרד האוצר בתגובה כי "נתניהו ממשיך לשחק ברגשות עובדי רשות השידור. הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".



שרת התרבות והספורט מירי רגב, שנכחה גם היא באירוע, התייחסה הבוקר (חמישי) בשיחה עם אילה חסון ב-103FM לשאירע וטענה כי לא מדובר במשבר פוליטי. לדבריה, לפני נאומו של השר כחלון ציינו כי עליו לעזוב את האירוע מוקדם מהצפוי, ונאומו של נתניהו לא היה הסיבה לעזיבתו. "אני לא יודעת מי מדבר בשמו של שר האוצר אבל צריך להרגיע את כל החייטים ואת כל מי שמנסה לתפור מהלך שלא קיים. אני לא חושבת שיש למישהו בקואליציה אינטרס ללכת לבחירות". עוד הוסיפה: "התאגיד הזה קם בחטא. אני מקווה ומתפללת שהוא לא יקום".




 
אז מה היה שם?
"שמעתי שביטן או מישהו אחר אמר מראש שהשר צריך ללכת. אני לא יודעת אם זה כתוצאה מהדברים של ראש הממשלה או לא. ואני לא יודעת מי האנשים שמדברים בשמו של השר".

כחלון נאם לפני נתניהו?
"כן.

מה הייתה הקטטה על התאגיד? מה חדש?
"הקטטה היא שאנו שומעים עליה לא חדשה. ראש הממשלה אמר 'טעינו, אני לוקח את האחריות. אישרתי תאגיד שהיום אני מבין שהוא טעות וטעויות צריך לתקן'. אם זה היה תלוי בי הייתי עוצרת את כל הקמת התאגיד החדש ומאחדת תקציבים של רשות השידור הקיימת, היינו עושים רשות שידור משוקמת. לפטר עובדים ולהביא חדשים זה לא הפיתרון. ולמה לפטר את השקופים בחברה הישראלית?".

עוד הוסיפה השרה: "אם בעבר נתניהו עסק בדברים אחרים זה לא אומר שאם התחלנו משהו בחטא צריך לסיים אותו כך. את שומעת הרבה מנהיגים שבאים ואומרים 'טעיתי בואו נתקן'?".

אז למה כחלון מתעקש?
"אין לי מושג, אני יודעת שהם פותרים סוגיות ומשברים רציניים יותר מנושא התאגיד. אני לא חושבת שאף אחד רוצה ללכת לבחירות". 

בנימין נתניהו ומשה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


הוא מרגיש שראש הממשלה לא נותן לו קרדיט ופרגון
"שמעתי את ראש הממשלה שדיבר אתמול על ההישגים בכלכלה ואמר 'כחלון ידידי'. יכול להיות שיש דברים שאני לא יודעת, אבל אני רואה את הפרגונים על ההישגים האדירים. נתניהו הולך יד ביד עם השר וזה לא הזמןף, בוודאי לא בגלל התאגיד, להכריז על איזה משבר".

זה על התאגיד או שזו דרמה פוליטית מאחורי הקלעים?
"אין דרמה פוליטית. על מה יש להתחמם?"

אולי הם אומרים שתם עידן נתניהו?
"בואי נגיד שהם אומרים את זה. אז בעוד שנתיים נצא לבחירות ונראה אם תם עידן נתניהו או לא. צריך להרגיע את כל החייטים ואת כל מי שמנסה לתפור מהלך שלא קיים. כולם להירגע, אפשרו לנו להתעסק בעיקר".

התאגיד יקום או לא ב-30.4?
"אני מתפללת ומקווה שלא. התאגיד הזה קם בחטא. אין שום סיבה לכך".