העימות סביב מכינת עלי ודברי הרב לוינשטיין נגד גיוס נשים נמשך: השר נפתלי בנט פנה הבוקר (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה, ודרש את התערבותו בשמירה על מכינת עלי, ובמניעת סגירת הפנימייה הצבאית הדתית. בנט טען בפני נתניהו, כי ברגע האמת, הוא "זנח את הציונות הדתית ושכח לדאוג לאחד ממוסדות הפאר שלה, שתרומתו היא תרומה למדינת ישראל כולה".



בנט התייחס לדברי לוינשטיין נגד גיוס נשים, ואמר כי "הדברים חמורים ביותר". הוא הוסיף כי הוא "דוחה את הדברים מכל וכל". לדברי בנט, אין כל מקום לשתיקה או הבלגה בעניין הדרישה לסגירת המכינה ועל ראש הממשלה להתערב מיידית ולמנוע זאת בהקדם.



שר הביטחון אביגדור ליברמן, הגן על עמדתו, בה הוא דרש מהרב לוינשטיין להתפטר ולא הוא יפעל להפסיק את ההסדר שמשרד הביטחון מקיים עם המכינה, ואף האשים את בנט בפעולה צינית. ״כמי שמכיר בחשיבותן של המכינה הקדם צבאית וישיבת ההסדר בעלי אין לי ספק שחשוב שהן ימשיכו לתפקד ולהכין את הדור הבא של הלוחמים בצה״ל. הדבר האחרון שאני רוצה הוא לפגוע בהן", כתב ליברמן והוסיף כי, "מי שרוצה באמת בהמשך הצלחתן ותפקודן התקין של הישיבה והמכינה מבין שזה לא עולה בקנה אחד עם המשך כהונתו של הרב לוינשטיין. מה שנעשה כרגע הוא שמקריבים את הישיבה והמכינה בעלי על מזבח הפריימריז בבית היהודי, וכל זאת בגלל אדם שכבר פעמיים התנצל לאחר שפגע בציבורים שלמים ועכשיו פגע שוב בצורה בוטה ומבזה בחיילות צה״ל ובנשות ישראל. הצטערתי לראות שבמקום להצטרף אלי בדרישה הזו בחר נפתלי בנט להתייצב לצד הרב לוינשטיין בשל שיקולים פוליטיים צרים. זה הזמן להתאחד ולשמור על עם ישראל מאוחד״.






כזכור, זהו אינו הקונפליקט היחיד שנרשם בקואליציה בתקופה האחרונה. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף בחריפות את ליברמן, שאיים מוקדם יותר היום להפסיק את מימון המכינה הצבאית בעלי אם הרב לוינשטיין העומד בראשה לא יתפטר. "ליברמן, אל תעשה פוליטיקה על הגב של לוחמי צה"ל; מכינת עלי לא תיסגר", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו.



"המכינה הקדם צבאית בעלי הצמיחה דורות של חיילים, לוחמי סיירות, מפקדים, ולצערנו, גם נופלים רבים מנשוא. חברי הטוב מהצוות, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל מסיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה הוא בוגר עלי" כתב בנט, שהוסיף: "אני מציע לליברמן להיכנס לחדר הנופלים במכינה, שם יראה שמות כמו רועי קליין ז"ל ואלירז פרץ ז"ל, והוא יראה איזה מוסד ציוני מפואר הוא מאיים לסגור".



ליברמן התייחס למתקפה של בנט וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בנט מגן על מי שמנסה להפוך את ישראל לאירן. אנחנו לא נאפשר את זה. בישראל נשים שוות כמו גברים ושירות צבאי הוא לכולם".