מקורות פלסטיניים מסרו היום (שבת) כי פגישתם של יו״ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ונשיא ארה״ב דונלד טראמפ תתקיים באמצע אפריל בוושינגטון. על פי דיווחים בתקשורת הערבית, אבו מאזן קיבל הזמנה רשמית מהבית הלבן, שם תתקיים הפגישה.  

כזכור, טראמפ שוחח עם אבו-מאזן בשבוע שעבר ואמר לו כי הוא מעוניין לפגושו. דובר לשכת הנשיאות, נביל אבו רודיינה, אישר שאבו מאזן קיבל פניה רשמית לבקר בבית הלבן, כדי לדון באמצעים לחידוש המו״מ המדיני. הדובר הדגיש, כי הפלסטינים מחויבים לתהליך שלום שיוביל לשלום אמיתי בין הישראלים לפלסטינים.

נתניהו נפגש עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון. "יהיה אפשר לקדם שלום". צילום: לע"מ
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר השבוע כי טראמפ אמר לו בטלפון שהוא מחויב לפיתרון שתי המדינות. "הנשיא הבטיח את מחוייבותו המלאה לשלום ופתרון שתי המדינות, ואנו הדגשנו את עמדתנו הקבועה, שאנו בעד שלום על בסיס שתי מדינות לפי ההחלטות הבינלאומיות", אמר יו"ר הרשות. 

השבוע הגיע לישראל ולרשות שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גריבלט. הוא נפגש עם אבו מאזן ועם ראש הממשלה נתניהו כמו גם עם נציגים שונים בשני הצדדים. ראש הממשלה במהלך פגישתו הראשונה עם גרינבלט כי הוא "מאמין שתחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, יהיה אפשר לקדם שלום בין ישראל לכל שכנותיה, כולל הפלסטינים". עוד הוא הוסיף כי הוא מצפה לעבוד עם טראמפ באופן הדוק כדי לממש מטרה זאת. גרינבלט אישר מחדש את מחויבותו של הנשיא טראמפ לביטחונה של מדינת ישראל ולמאמץ לסייע לישראלים ולפלסטינים להגיע לשלום בר-קיימא דרך משא ומתן ישיר.