ח"כ אורלי לוי-אבקסיס אמרה היום (שבת) כי תקים מפלגה חדשה במסגרתה תרוץ לכנסת בבחירות הקרובות. "אני מקימה מסגרת לבד, לא חוברת לאף אחד. ארבעה מנדטים זה לא בלתי אפשרי, ואלה יכולים להיות ארבעה מנדטים משפיעים", אמרה ח"כ אבקסיס בראיון ב"פגוש את העיתונות" של חדשות 2. את הדברים אמרה לאחר שהשבוע הופרשה רשמית מסיעת "ישראל ביתנו", ממנה ביקשה להיפרד אחרי החלטת ליברמן להיכנס לקואליציה. 

"בדקתי אופציות של מפלגה חדשה בתקופה האחרונה. אני חושבת שלאור כל הנסיבות צריך לתת מסר לציבור ולהבהיר שלא יצליחו להפחיד אותנו ולמנוע מאיתנו לומר מה שאנחנו חושבים. גם אם זה אומר לעבוד יותר קשה וגם אם זה אומר מדבר פוליטי, אנחנו הולכים עכשיו בראש מורם עם כל מי שאני מייצגת", אמרה ח"כ לוי-אבקסיס. 
לוי-אבקסיס מתחה בראיון גם ביקורת קשה נגד יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן. "לא הסכמתי שיתקיים משא ומתן קואליציוני בלי עניינים חברתיים. כשנכנסתי לפוליטיקה נתנו לי חוזה טאלנט, ועזבתי את 'ישראל ביתנו' כי הפרו את התנאים הברורים. נשבר כל בסיס אמון אפשרי, כשאני משוחחת בטלפון עם בן אדם ויודעת שהוא מתעקש לשקר לי. לפעמים מילה היא לא מילה", אמרה אבקסיס כשהיא מתייחסת לסיסמת הבחירות המיתולוגית של ליברמן. 

השבוע אושרה הפרשתה של ח"כ לוי אבקסיס מסיעת "ישראל ביתנו" לסיעת יחיד. בפנייה שהגיש יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב לוועדת הכנסת נאמר כי "אין חולק ולמצער אין מקום למחלוקת שחה"כ אורלי לוי אבקסיס פרשה מסיעת ישראל ביתנו. למרות שהדברים ברורים, הוצהרו מעל כל בימה אפשרית ומיושמים הלכה למעשה יום יום בחיי הכנסת, בכל זאת לא מצאה ח"כ אורלי לוי אבקסיס לעשות את הדבר הציבורי הנכון ולנקוט את ההליך הזה בעצמה ולכל הפחות להתפטר מהכנסת ולהחזיר את המנדט למפלגה שמטעמה נבחרה".