ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר היום (שני) בפתח סקירתו בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "השקט היחסי שאנו חווים בעת הזו הוא שקט מתעתע, משקר ומשכר כי תשתיות הטרור של החמאס והג'יהאד העולמי עסוקות כל יום בניסיון לבצע פיגועים בשטח ישראל". 



"אנו עוסקים יום ולילה בניסיון לסכל ולמנוע פיגועים. יחד עם זאת בשנה האחרונה נהרגו 16 אזרחים ואזרח זר אחד כתוצאה מפיגועים. לקראת חג הפסח תשתיות הטרור, בעיקר החמאס, ינסו להתסיס את השטח ולבצע פיגועים. המטרה שלנו להבטיח חגים שקטים", הדגיש ראש השב"כ.

בפתח דבריו אמר ארגמן: "אנחנו חווים שינויים גיאו אסטרטגיים משמעותיים בזירה  שילוו אותנו עוד שנים ארוכות כמו מאבק המעצמות, השלכות תוצאות הסכם הגרעין עם איראן על תמונת הטרור במזרח התיכון".

"במהלך השנה  האחרונה חווינו גל טרור שהתחיל באוקטובר 2015 והמשיך לרבעון הראשון של 2016. טרור של יחידים שאיתו למדנו להתמודד, שאפשר לנו כתוצאה משינויים שעשינו, פיתוחים טכנולוגיים שהתאמנו – טכנולוגיים ומבצעיים – להתמודד עם גל הטרור הזה ולעצור אותו".

הוא מסר כי עד כה השב"כ עצר למעלה מ-400 מפגעים פוטנציאלים בטרם מימשו פיגוע, אך כאמור הזהיר כי השקט היחסי הוא שקט מתעתע, משקר ומשכר.

יו''ר ועדת החוץ והביטחון, ח''כ אבי דיכטר התייחס בפתח הדיון עם ראש השב''כ לסוגיית הבחירות ואמר: ''מקווה שנוכל להמשיך בתנופה המדינית ולא נגלוש לסוגיות פוליטיות שנתיים לפני מועד הבחירות הבא''

דיכטר הוסיף: ''כל ממשל (אמריקני) חדש שנכנס יש לו שנה ראשונה שבה הוא מחליט איך הוא נראה ומה הוא עושה כולל במדיניות החוץ. אני מאוד מוטרד מזה שהאנרגיות הפוליטיות שלנו עלולות למנוע בעדנו מלראות ולנצל את שנת ההזדמנות הזו. גם מול הממשל החדש בארה''ב בכל הקשור לאינטרסים שלנו, כאן במזרח התיכון בכלל, אבל בוודאי באינטרסים שלנו בשטחי יהודה ושומרון ובירושלים. אני מקווה מאוד שהשנה הזו נוכל להמשיך בתנופה המדינית ולא נגלוש חלילה לסוגיות הפוליטיות שנתיים לפני מועד הבחירות הבא''.