הצעת החוק לרפורמה בתקופת הלידה וההורות של ח"כ רחל עזריה אושרה היום (שלישי) סופית בקיאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. במסגרת הרפורמה תינתן תוספת של שבוע לחופשת ההורות בתשלום לבני הזוג: חמישה עשר שבועות לאמא או שבוע משותף לשני ההורים בכל שלב של התקופה.  החוק יחול על מי שילדה החל מה-1 לינואר 2017.



 בנוסף להארכת חופשת הלידה, תוצע כאמור האפשרות לגבר לקחת שבוע תקופת לידה והורות במהלך תקופת הלידה וההורות של אשתו ובמקביל אליה, וזאת אם בת זוגו וויתרה על תשלום דמי הלידה בעד השבוע ה-15 לתקופת הלידה וההורות שלה. במצב כזה בת הזוג תהיה רשאית לשוב לעבודתה או לשהות בחופשה ללא תשלום – הכל לפי בחירתה.

ח"כ רחל עזריה. צילום: יונתן זינדל
ח"כ רחל עזריה. צילום: יונתן זינדל
בנוסף מוצע לקבוע כי גבר יוכל להחליף את אשתו בתקופת הלידה וההורות לתקופה של שבוע אחד ומעלה, זאת בשונה מהמצב היום לפיו גבר יכול להחליף את בת זוגו בתקופת לידה והורות לשלושה שבועות לפחות.


שר האוצר משה כחלון אמר עם האישור: "אנחנו ממשיכים במאבק על שיפור רמת החיים של הדור הצעיר, ההורים והאזרח העובד בישראל". ח"כ רחל עזריה (כולנו) אמרה: "ההורים העובדים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו, יש כאן בשורה לאימהות, האבות והתינוקות". 


ח״כ דב חנין, יוזם הצעת החוק  לצידה של ח״כ רחל עזריה, אמר הערב במליאת הכנסת לאחר אישור החוק: ״אנחנו הולכים ומתקדמים לסטנדרט של חופשת הלידה המקובל בארצות מפותחות ואנחנו צריכים להמשיך בדרך הזאת - גם בנוגע לאורך חופשת הלידה וגם בנוגע לשותפות של האמהות והאבות יחד בהורות. זה חוק נכון לאמהות, חוק נכון לילדים, למשפחה, לחברה.״