חברי הכנסת ייצאו מחר (רביעי) לפגרת אביב שתימשך עד לאחר יום העצמאות, כשסימן שאלה גדול מרחף מעל עתידם הפוליטי, שכן איש מהם אינו יודע בוודאות מהן כוונותיו האמיתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והאם פגרת האביב תהפוך בשל משבר התאגיד גם לפגרת בחירות. הח"כים מכל הסיעות מצפים במתח לשובו מחר בלילה של נתניהו מביקורו בסין.

אתמול הודיעו גורמים בליכוד כי משבר התאגיד עודו בעינו משום שראש הממשלה לא הסכים לשום מתווה פשרה והוא עומד בתוקף על סגירת התאגיד. זאת, בעוד שר האוצר משה כחלון שב ואמר כי התאגיד קום יקום, ועל כן התמונה תתברר ככל הנראה ביממה הקרובה, רק לאחר שובו של ראש הממשלה.

חוששים מבחירות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חוששים מבחירות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
החשש הגדול בקרב הח"כים הוא מפני שחזור התסריט שהביא לבחירות ב-2015. אז הדיח נתניהו במהלך דרמטי שניים משרי ממשלתו, שר האוצר יאיר לפיד (יש עתיד) ושרת המשפטים ציפי לבני (התנועה), בטענה שפעלו בסתר להקים ממשלה חלופית לשלו. בהמשך הערב התפטרו יתר שרי יש עתיד, וראש הממשלה הודיע על כוונתו לתמוך בהצעות החוק להקדמת הבחירות שהונחו על שולחנה של הכנסת באותם ימים. ב-8 בדצמבר אושר החוק להקדמת הבחירות שהתקיימו  במרץ 2015.
החשש בקרב הח"כים הוא מפני דז'ה וו. נתניהו יפטר את שר האוצר משה כחלון, מהלך שיביא ליציאת כולנו מהממשלה ויגרום אולי לתגובת שרשרת שתביא להתפטרות הממשלה כולה, לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות חדשות.

גם תומכיו המובהקים ביותר של ראש הממשלה אינם ששים למערכת בחירות שכן קשה לנבא את תוצאותיה. ההערכה הרווחת היא שכמעט ממחצית חברי הכנסת יאבדו את מושבם בבחירות הקרובות. המצב קשה במיוחד בתוך סיעת הליכוד שכן 30 חברי הכנסת המכהנים יצטרכו להתמודד על 16 מקומות ברשימה הארצית של הליכוד, שכן שאר המקומות משוריינים למחוזות. חוקת הליכוד קובעת כי ח"כ מכהן חייב להתמודד ברשימה הארצית. "יהיה טבח שכן מחצית מחברי הסיעה לא יחזרו לכנסת הבאה", אמר אחד מחברי סיעת הליכוד.