על רקע משבר התאגיד גוברת התסיסה בליכוד, בעקבות החשש שראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט ללכת לבחירות. גורמים במפלגה הזהירו אתמול ואמרו כי אם אכן ינסה נתניהו להוביל לבחירות, למרות ההתנגדות הגדולה בסיעתו, הוא עלול להיתקל בהתנגדות עזה ואף בחברי כנסת שיבקשו להוביל מהלך שבתומו תוקם ממשלה חלופית בראשות אחד השרים הבכירים בליכוד.



אמש אמר גורם פוליטי הבקיא במגעים בין הליכוד לכולנו: "המשבר על התאגיד בר פתרון, אך טרם נפתר. כעת מחכים לראש הממשלה בנימין נתניהו".


ראש הממשלה אמור לשוב היום מביקורו בסין, אך ככל הידוע לא זומנה להיום ישיבה בין ראשי מפלגות הקואליציה, וגם טרם נקבעה פגישה בין נתניהו לשר האוצר משה כחלון (כולנו).



במגעים בין השר יריב לוין (הליכוד) ובין אנשי שר האוצר הושגה התקדמות והוצגו נוסחאות שונות, שנועדו לקרב בין דרישת ראש הממשלה לסגור את תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן" ובין עמדתו של שר האוצר, התומך בהפעלת התאגיד ובעלייתו לשידור ב־30 באפריל. ואולם, הצדדים ממתינים כעת להכרעת ראש הממשלה. ההערכה היא כי כל פתרון שלא יכלול את סגירת התאגיד יחייב דחייה של חודש לפחות בהפעלתו וגם חקיקה בכנסת. מקורב לראש הממשלה אמר ל"מעריב־השבוע": "בכוונת ראש הממשלה לפתור את המשבר, אך הוא לא יוותר על עמדותיו ולא ייתן לתאגיד לפעול כפי שהוא".



לוגו תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן"
לוגו תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן"




גורם בכיר בסיעת כולנו אמר אתמול: "אנחנו עמיתים טובים בקואליציה. בסופו של דבר זו החלטה של ראש הממשלה - אם הוא רוצה להמשיך בקיומה של הקואליציה או לפרק את החבילה וללכת לבחירות". לדבריו, "גבולות הגזרה ידועים. את שלנו אמרנו. ה'קודקוד', קרי נתניהו, צריך עכשיו להחליט אם הוא רוצה לגמור את העסק. אם הוא ירצה ונוכל להתכנס ולהשיג הבנות, מה טוב; אבל אם הוא ירצה להכניע אותנו ולהשפיל אותנו - חבל על הזמן".



גורם אחר בכולנו אמר: "אין שום סיבה נראית לעין ללכת לבחירות. נושא התאגיד ניתן לפתרון משום שהעיקרון המנחה את כחלון הוא לשמור על מסגרת התקציב. על כל השאר אפשר להתפשר. אבל אם ראש הממשלה יעמוד על שלו בתוקף ויאיים בפנייה לבחירות - כל האפשרויות פתוחות".




התסיסה בליכוד גוברת



על רקע אי־הבהירות באשר למהלכים שנתניהו מוביל אליהם, גוברת התסיסה בליכוד. לפחות מחצית מחברי סיעה זו מתנגדים להליכה לבחירות. שרים וחברי כנסת מהליכוד ומהקואליציה ששוחחו אתמול עם "מעריב־השבוע" הביעו הערכה ולפיה לא יגרור נתניהו את המערכת הפוליטית לבחירות בגלל משבר התאגיד. עם זאת הם הודו כי אין להם מושג כיצד נתניהו מתכוון לפתור את המשבר.



"אנחנו לא מבינים איזה ג'וק נכנס לראשו של נתניהו ומה פתאום הוא מוכן לגרור אותנו לקלחת בחירות שנתיים לפני תום הכהונה", אמר אחד הח"כים. "אם הוא יעשה מהלך כזה, הוא יאבד את תמיכת סיעתו". גורם בכיר בקואליציה הוסיף אתמול: "אם הולכים על פי ההיגיון, הרי שאין בחירות באופק. אבל לא ברור לנו מה ההיגיון שבמהלכים האחרונים. אם כל הסיפור אינו קשור לתאגיד כלל, קשה לדעת לאן הדברים מובילים".



על רקע הדברים האלו הזהירו גורמים בליכוד שהם עשויים לחבור לניסיונות להקמת ממשלה חלופית ללא בחירות. מי שמנסה להכשיר מאחורי הקלעים את האפשרות שתקום ממשלה כזאת הוא יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, המנהל מגעים שקטים מאחורי הקלעים. יצוין כי לשר ישראל כ"ץ אין כל קשר למהלכים ולתסיסה הפנימית בליכוד. 



לפני העלייה למטוס בבייג'ינג אתמול דיבר נתניהו גם על הנושא המדיני ואמר כי המשלחת הישראלית בארה"ב "רשמה התקדמות של ממש בשיחות על הבנייה בהתנחלויות". נתניהו הבהיר: "השיחות לא הסתיימו, אבל יש התקדמות, ועליה נשמע משליחי כשאגיע ארצה". בעקבות ביקורו באזור של ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של הנשיא טראמפ, יצאה לארה"ב משלחת ובה ראש הסגל יואב הורוביץ והיועץ המדיני של ראש הממשלה יונתן שכטר. השניים נפגשו עם גורמים בכירים בבית הלבן ואליהם הצטרף שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר.