לשכת הליכוד בראשות השר זאב אלקין תדון הערב (חמישי) בהצעה לפיה תנועת הליכוד תקרא להעניק חנינה לחייל אזריה. את ההצעה יעלה להצבעה חבר הלשכה עו"ד אהרון מלצר, חבר הנהלת ותיקי הליכוד. השר אלקין הודיע כי יתמוך בהצעה.  מלצר הסביר ל"מעריב אונליין" כי הוא מבקש להביא להצבעה הצעת החלטה לפיה לשכת הליכוד קוראת להנהגת המפלגה לפנות לגורמים הרלבטניים בצה"ל כדי להעניק חנינה לחייל אזריה.
"אני חושב שהנטיה בעם ישראל ובחוגים רחבים של אזרחים, ובוודאי בליכוד, שהחייל אלאור אזריה פעל כמתחייב, על פי חובתו כחייל, לחסל מחבל שדקר קודם לכן את אחד מחבריו. חובתו היתה לחסל את המחבל". עו"ד מלצר הזכיר מקרים מהעבר בהם החנינה שהעניק נשיא המדינה דאז חיים הרצוג לשבעה מאנשי השב"כ שהיו מעורבים בפרשת קו 300. "הם זכו לחנינה עוד בטרם משפט והרשעה. מדינת ישראל בצדק המגיע למסקנה שמן הראוי לחון אותם עוד בטרם משפט".
לדבריו מדינה המתגוננת מפני טרור חייבת להשתמש גם בגורם ההרתעה. "במלחמת העולם השנייה הבריטים הפציצו מן האויר את לייפציג והמבורג במשך שלושה ימים וגרמו למאות אלפי הרוגים כדי להרתיע את הגרמנים מפני המשך הלחימה. גם פצצות האטום על יפן נועדו להרתיע מפני המשך הלחימה". כדוגמה נוספת הביא עו"ד מלצר את טבח דיר יאסין שנועד לדבריו להרתיע את האוכלוסיה הערבית והביא למנוסה גדולה מהכפרים הערבים באזור ירושלים.  "אחת המטרות הידועות של המשפט היא בנוסף לענישה גם הרתעה. אתה מרשיע מישהו לא רק כדי לעשות צדק עם מי שעשה את העבירה אלא גם כדי להרתיע אחרים".

"רק אתמול ראינו בלונדון מקרה שבו שוטרים ירו למוות במחבל שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה. הם לא הסתפקו בזה שפצעו אותו אלא ירו בו למוות. במלחמה אתה מרתיע לא רק מחבלים ופשעים אלא גם אזרחים אם צריך. מה שאלאור עשה הוא פעולה מוצדקת במצב מלחמה". יו"ר לשכת הליכוד השר זאב אלקין אמר כי הוא תומך בהצעה. "זה המעשה הנכון להעניק לאזריה חנינה".
לשכת הליכוד היא גוף המונה 300 חברים, העוסק בכל נושאי התוכן והמדיניות של המפלגה וקובע את עמדת המפלגה אלא אם כן מרכז הליכוד החליט אחרת.  יצוין כי יושב ראש הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, תומך בחנינה לאלאור אזריה. יומיים לאחר שהחייל נידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, אמר נתניהו בתרוך כתבים באוסטרליה כי גם אחרי גזר הדין של אזריה הוא תומך בקידום חנינה לחייל, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל. 
נתניהו הסביר כי בשל התנאים הייחודיים של המקרה וההשלכות שלו על חיילים אחרים בעתיד, יש לפעול לחנינה. "חיילים במצבי סיכון עלולים להירתע, ולכן צריך לגלות הבנה ולקדם חנינה", אמר.