"אנחנו בעד סגירת התאגיד, אבל לא רוצים בחירות, כחלון הוביל אותנו לפינה הזו", כך אמר הבוקר (ראשון) יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שהתייחס למשבר הקואליציוני סביב פתיחת תאגיד השידור הציבורי, משבר שנראה כאילו רק הולך ומחריף עם כל יום שעובר. "יש אילוצים. גם כשראש הממשלה סיכם עם ראשי מפלגות גם אז הוא עשה את זה בלית ברירה. כחלון התעקש לא להצביע איתנו", הסביר ביטן בראיון לניסים משעל ודרור רפאל ב-103fm. 





"נתניהו מוכן להסכמות - אבל בלי תאגיד", הסביר ביטן. "ראש הממשלה לא אומר או תאגיד או בחירות. הוא מבקש שהתאגיד יבוטל וכחלון יעמוד בהסכם הקואליציוני, אם לא אז זה יוביל לבחירות. מצד שני, נתניהו מודע למצב הפוליטי הקיים והוא שלח את יריב לוין להסדר שיחות". 

ביטן אף טען כי לא מדובר במבחן מנהיגות עבור כחלון: "אתם השתגעתם, התקשורת, אתם מנפחים את כחלון כל הזמן. איזה מבחן מנהיגות? יש הסכם קואליציוני. אמרתי באופן ברור שזו לא רק המילה 'תאגיד', זו המהות, אנחנו בעניין הזה לא נוותר". 

"התקשורת ניפחה אותו". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"התקשורת ניפחה אותו". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


אלי כהן, שר הכלכלה ממפלגת כולנו של משה כחלון, התייחס הבוקר בגלי צה"ל למשבר הפוליטי ואמר: "אם בחירות, אז שיהיו על נושא שמעניין את הציבור. לפני שבוע וחצי היה סיכום בנושא, שהושג לפני מספר חודשים". לדבריו, "בחירות יעלו שני מיליארד שקל בשנה וצריך לייעל את הכספים האלה למקומות נכונים יותר. אנחנו מתנהלים באחריות מול ספינים שאף אחד לא יודע להסביר. אם יהיו בחירות הן צריכות להיות לנושאים חשובים יותר. בסוף הקואליציה מתפקדת בצורה טובה". 

אלי כהן התייחס לדברים של דוד ביטן ותקף את התנהלות הקואליציה: "יש כאן אחריות לכספי ציבור. כל יום לבוא ולשגע את הציבור עם ספין נוסף ואיומים על בחירות זה לא נכון. כחלון הוכיח כבר בעבר שהוא לא מקדש את הכיסא. זה אדם שיש לו עקרונות. התאגיד מיותר ולא נכון".