אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכנן ללכת בקרוב לבחירות, סביר להניח שהוא ייתקל בלא מעט בעיות, בעיקר מביתו הפוליטי. אחד מחברי הכנסת שמתכוונים למחות הוא אורן חזן, שהתראיין היום (ראשון) לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ותהה האם איום הבחירות הוא באמת אמיתי, שכן הוא עדיין לא עודכן על ידי ראש הממשלה בנושא, כמו כל סיעת הליכוד. 



חזן פתח את דבריו ואמר: "אני עדיין לא מאמין לאיומי הבחירות, האמת היא שלא שמעתי את זה מראש הממשלה, אבל אני מבין את הטענות שלו. לא יכול להיות שהמפלגות עם העשרה מנדטים, החד פעמיות, מושכות אותנו לאידיאולוגיה שלהן, ואומרות או שתעבירו לנו מה שנרצה או שנפרוש, ושאנחנו רוצים להעביר משהו, אז לא נותנים לנו".



חזן העביר ביקורת חריפה על השר כחלון ואמר: "כואב לי לראות מישהו שהוא שר שחושב שהוא חושב שהוא ראש הממשלה. לדעתי אבל, כמעט כל סיעת הליכוד לא תסכים ללכת לבחירות. שמעתי יותר מח"כ אחד, שאמר שיקימו אלטרנטיבה לנתניהו אם זה יחליט ללכת לבחירות, אני מקווה שלא נמצא את עצמנו במצב כזה".





התאגיד הוא חלק מהאידיאולוגיה של הליכוד?


"התאגיד הוא לא חלק מהאידיאולוגיה, הסיפור של התקשורת הוא כן חלק מהאידיאולוגיה שלנו. צריך להפוך אותו למוצר ישר, הוגן ושקול. גוף שממומן מכספי השידור, לא יכול להיות מוטה. לא יכול להיות שבתאגיד מועסקת תחקירנית שמהללת מחבלים. בתוך כל זה, ראש הממשלה רוצה פיקוח, ובזה הוא צודק. גם במקרה הזה אני מקווה שאתם זוכרים שאני הראשון שצעק 'המלך הוא עירום.



"הזעקה של נתניהו על 1000 משפחות שיילכו הביתה היא נכונה, אבל כואב שנזכרנו מאוחר מדי. מה שכן, לפחות הוא הפוליטיקאי הראשון שאומר טעיתי ואני רוצה לתקן את זה. בין זה, לבין לקחת את כל המדינה לבחירות, אני מתנגד, היחידים שישלמו את המחיר הם הליכוד שתתרסק וראש הממשלה שלא יהיה יותר בתפקידו".



"אני לא רואה איך מהלך כזה עובר בכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחת. אפילו מפלגתו של יאיר לפיד, עם עשרת המנדטים שלהם יודעים שהם לא רוצים בחירות. אני אומר 10 ולא 11 כי יאיר לפיד אף פעם לא מגיע לכנסת, אז אותו אני לא סופר. אבל יש פה משהו יותר עמוק, הסיפור הוא השיח משמועות ואת זה צריך לעצור. לא שמעתי את ראש הממשלה, הוא לא שיתף אותנו. אני קורא לו מכאן שיזמן אותנו, את  סיעת הליכוד. תגיד לנו מה אתה מתכנן לעשות לפני ההחלטות הדרמטיות. אנחנו לצידו ונמשיך להיות לצידו, אבל בעת הזאת, ועם כל החקיקה שהולכת ומתפתחת מצד שני, צריך להיות זהירים. אני יודע שראש הממשלה יודע את זה, ואני לא מאמין לתקשורת".



 השר אורי אריאל: "עדיין אפשר לעצור לפני ההתרסקות" 


מי שעוד התייחס למשבר הקואליציוני הוא השר אורי אריאל, שהזהיר את חבריו לקואליציה: "נדמה לי שזה מתחיל להיכנס לוורטיגו פוליטי, שעדיין אפשר לעצור ולמשוך את הטיסה של הממשלה הזאת, אבל אני כבר לא בטוח. ראשית, אני מדגיש שאני לא בשלב שחושב שזה בהתרסקות, ואני חושב שאפשר לצאת מהסחרור הזה. אבל מניסיוני, אתה חושב שאתה עושה כך, וחושב חמישה צעדים קדימה, אבל בפוליטיקה זה משהו אחר. גם כחלון לא חדש במקצוע ואחרי שכולנו הודענו שלא רוצים בחירות, אני מקווה שהם יבינו שלא רוצים בחירות".






כזכור, נתניהו וכחלון נפגשו היום בפעם הראשונה מאז פרוץ המשבר, מאחר וראש הממשלה היה בנסיעת עבודה בסין ולאחר מכן חלה בשפעת. ישיבת ראשי הקואליציה הביאו את השניים לשיחה בארבע עיניים. נתניהו נחוש בדרישתו משר האוצר לעמוד בהסכם הקואליציוני, הקובע כי לראש הממשלה תהיה שליטה מוחלטת בכל הקשור לענייני תקשורת. גורם בליכוד אמר אמש כי "נתניהו נחוש. המשבר לא ייפתר עד שכחלון יסכים שהתאגיד לא יקום או שיגיעו למתווה דומה".

יו"ר הקואליציה, דוד ביטן התבטא אף הוא בנושא ואמר: "אנחנו עומדים על דעתנו שהתאגיד לא יקוםץ בתאגיד מנהלים את העסק כאחוזה פרטית. אם כחלון לא יילך לקראתנו – יהיו בחירות".