ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון קיימו היום (ראשון) שתי פגישות בניסיון לפתור את משבר תאגיד השידור הציבורי ולהימנע מהליכה לבחירות. דבר הפגישה לא פורסם באופן רשמי ממי מהצדדים. לפי חדשות 10 השתתפו בפגישה גם גורמי מקצוע ממשרד האוצר והתקשורת. 



זוהי פגישתם השנייה של ראש הממשלה ושר האוצר היום, לאחר שהשניים נפגשו בשעות הצהריים, לפגישה שהסתיימה ללא תוצאות וללא הבנות. הבוקר התייחס למשבר יושב ראש הקואליציה דוד ביטן, וניסה להסביר את עמדת הליכוד ועמדתו של נתניהו. "אנחנו בעד סגירת התאגיד, אבל לא רוצים בחירות, כחלון הוביל אותנו לפינה הזו", אמר ביטן, שהתייחס למשבר הקואליציוני סביב פתיחת תאגיד השידור הציבורי, משבר שנראה כאילו רק הולך ומחריף עם כל יום שעובר. "יש אילוצים. גם כשראש הממשלה סיכם עם ראשי מפלגות גם אז הוא עשה את זה בלית ברירה. כחלון התעקש לא להצביע איתנו", הסביר ביטן בראיון לניסים משעל ודרור רפאל ב-103fm.



"נתניהו מוכן להסכמות - אבל בלי תאגיד", הסביר ביטן. "ראש הממשלה לא אומר או תאגיד או בחירות. הוא מבקש שהתאגיד יבוטל וכחלון יעמוד בהסכם הקואליציוני, אם לא אז זה יוביל לבחירות. מצד שני, נתניהו מודע למצב הפוליטי הקיים והוא שלח את יריב לוין להסדר שיחות". ביטן אף טען כי לא מדובר במבחן מנהיגות עבור כחלון: "אתם השתגעתם, התקשורת, אתם מנפחים את כחלון כל הזמן. איזה מבחן מנהיגות? יש הסכם קואליציוני. אמרתי באופן ברור שזו לא רק המילה 'תאגיד', זו המהות, אנחנו בעניין הזה לא נוותר".



"נתניהו מוכן להסכמות - אבל בלי תאגיד". דוד ביטן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"נתניהו מוכן להסכמות - אבל בלי תאגיד". דוד ביטן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ליצמן: "אם נתניהו יפטר את כחלון, נלך לבחירות"



במקביל לפגישה, התראיין שר הבריאות יעקב ליצמן לערוץ הראשון, ציין כי למפלגות הדתיות אין עמדה בנוגע לתאגיד והביע את התנגדותו להליכה לבחירות. "אנחנו לא יודעים אם יש התקדמות, אני לא שמעתי כלום כי אני לא יודע מה המהומה של התאגיד. זה לא נושא שהולכים עליו לבחירות", אמר ליצמן והוסיף כי המפלגות החרדיות לא ייתנו יד למהלך של בחירות בזמן זה. "אי אפשר ללכת לבחירות כל שנתיים כי זה לא טוב לציבור ולא למדינה", הוא הסביר.



בהתייחס לשיחות בין השניים היום, אמר ליצמן כי עצם העובדה שרה"מ ושר האוצר מדברים היא סימן חיובי, וכי הוא "מקווה שבסוף השיחה היום נתניהו וכחלון ימצאו לבד את הפתרון או שיחליטו על הקמת צוות שיסתדר ביניהם, על תאגיד לא הולכים לבחירות", אך הבהיר כי אם נתניהו יפטר את כחלון לא יהיה מנוס מבחירות.