ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) בוועידת איפא"ק בוושינגטון. "רציתי להיות איתכם בוושינגטון, אבל שמעתי שמגיעים לכנס 18 אלף איש, ודאגתי שהתור בכניסה יהיה ארוך מידי", אמר בתחילת נאומו והמשיך בברכה לדיוויד פרידמן (שמונה לשגריר האמריקאי החדש בישראל) ולרעייתו: "ברוכים הבאים לירושלים".



נתניהו אמר בנאומו כי "לישראל אין ידידה גדולה מארצות הברית ולארצות הברית מישראל". הוא המשיך וסיפר על תרומתה של ישראל במצבים שונים בעולם: "כשאנשים סובלים מרעב באפריקה - אנחנו שם עם טכנולוגיה שעוזרת להאכיל את הרעבים וליצור מים יש מאין, כשהאקרים מאיימים על מערכות קריטיות - ישראל שם עם יכולות סייבר וכשיש אסון ברחבי העולם - ישראל היא אחת המדינות הראשונות להגיע לסייע". כדוגמא לחדשנות, הוא ציין את מכירתה של חברת מובילאיי הישראלית לאינטל, בתחילת החודש.

נתניהו: "מודה לממשל על התמיכה בישראל"
"ישראל הופכת להיות מעצמה טכנולוגית ענקית ואנחנו גאים בזה", הסביר, "כל זה אפשרי בגלל המהנדסים הישראלים והנחישות שלהם. לא היינו הופכים למה שאנחנו היום - בלי התמיכה האמריקאית. כולכם צריכים להיות גאים בתמיכה שלכם במדינה". ראש הממשלה ציין כי בחודש שעבר נפגש עם הנשיא האמריקאי. "ניהלתי פגישה חמה עם טראמפ, ואני רוצה להודות לו על תמיכתו בנו", אמר והודה לסגן הנשיא מייק פנס על "מילותיו החמות אמש - הממשל מראה את מחויבותו לישראל". 

בהמשך נאומו, ציין נתניהו כי "התמיכה האמריקאית בישראל חשובה לעתיד - אנחנו מגינים על אותם עקרונות וערכים וזה מה שמאחד אותנו, בנוסף לרצון המשותף בכינון שלום". הוא הסביר: "ישראל מחויבת לעבודה עם טראמפ לכינון שלום עם כל השכנים שלנו בכלל, ועם הפלסטינים בפרט. אני מאמין שיש הזדמנות נדירה לבנות גשרים למציאות חדשה לעתיד שקט יותר".

ראש הממשלה המשיך ופנה בנאומו בפנייה "לאמריקאים ולחברינו בשאר העולם - קראו לשחרור השבויים הישראלים, ותאפשרו למשפחות גולדין ושאול לקבור את יקיריהם". הוא סיכם את נאומו: "תודה שאתם עומדים לצידנו ועוזרים להבטיח את העתיד של המדינה הדמוקרטית האחת והיחידה".

יושב ראש האופוזציה, יצחק הרצוג, אמר בכנס כי "עם הממשל האמריקאי הנוכחי ישנה הזדמנות נוספת לשלום". הוא טען כי כאשר הועלתה בתחילת החודש הצעה לקיום פסגה מדינית בעמאן שבירדן, "נתניהו סירב בגלל פוליטיקאים מהליכוד ומהבית היהודי".

פנס: "הנשיא טראמפ לעולם לא יתפשר על ביטחונה של המדינה היהודית"

הוועידה נפתחה אמש בנאומו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שאמר כי "נשיא ארצות ברית מתכוון להשיג הסכם שלום בין ישראל לפסלטינים, ללא ספק חייבים להתפשר בשביל שלום מהסוג הזה". הוא הוסיף, בפני 188 אלף באי הוועידה. הוא הוסיף כי הבית הלבן מחפש הסכם באזור המורכב ביותר בעולם. "עם זאת, הנשיא טראמפ לעולם לא יתפשר על ביטחונה של המדינה היהודית", הדגיש פנס. 
 
בנוסף, התייחס פנס לסוגיה הרגישה של העברת השגרירות לירושלים, שכיכבה לא מעט בקמפיין הבחירות של טראמפ וגם לאחריו. "אחרי עשורים של דיבורים, נשיא ארה"ב בודק ברצינות את העברת השגרירות האמריקאית לישראל".