שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, הופיעה הלילה (שלישי) בכנס שדולת איפא"ק, השדולה הישראלית בארה"ב, וזכתה במחיאות כפיים סוערות ובתשואות רמות על ידי הקהל באולם. היילי העבירה מסרים פרו-ישראלים שנעמו ל-18 אלף המתאספים באולם, בהם הגנה ישראל, ביקורת על יחס האו"ם כלפי ישראל ואיומים כלפי איראן.



היילי סיפרה שהיא הופתעה מעוצמת הביקורת כלפי ישראל במסדרונות האו"ם, ואמרה כי "ידעתי שאומרים שהמצב גרוע, אבל אי אפשר לתאר כמה זה כך עד שאתה רואה את זה במו עינייך", אמרה היילי והוסיפה כי ההתמקדות בישראל ביזארית. "כל מי שנמצא באו"ם מפחד לדבר איתי על החלטה 2334", הוסיפה היילי בהתייחסה להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, אשר גינתה את הבנייה בהתנחלויות והגדירה אותה כבלתי חוקית. עוד היא אמרה כי "תמו ימי החבטות וההתנגחות בישראל".



לאחר מכן התייחסה השגרירה להסכם הגרעין, ולמרות הרטוריקה החריפה, לא חזרה על הבטחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך הבחירות לבטלו. הממשל החדש "יפקח על איראן כמו נץ", הבטיחה היילי, והוסיפה כי היא לא מבינה איך הסכם כזה, שמחזק את המשטר בטהרן, עבר.



ניקי היילי. צילום: רויטרס
ניקי היילי. צילום: רויטרס



נתניהו: "מחויבים לפעול עם טראמפ למען השלום"


גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בכנס, בסרטון שהוקלט מראש, ובו הביע את חשיבות הקשרים בין ישראל לארצות הברית. "לישראל אין ידידה גדולה מארצות הברית ולארצות הברית מישראל". הוא המשיך וסיפר על תרומתה של ישראל במצבים שונים בעולם: "כשאנשים סובלים מרעב באפריקה - אנחנו שם עם טכנולוגיה שעוזרת להאכיל את הרעבים וליצור מים יש מאין, כשהאקרים מאיימים על מערכות קריטיות - ישראל שם עם יכולות סייבר וכשיש אסון ברחבי העולם - ישראל היא אחת המדינות הראשונות להגיע לסייע". כדוגמא לחדשנות, הוא ציין את מכירתה של חברת מובילאיי הישראלית לאינטל, בתחילת החודש.



ראש הממשלה המשיך ופנה בנאומו בפנייה "לאמריקאים ולחברינו בשאר העולם - קראו לשחרור השבויים הישראלים, ותאפשרו למשפחות גולדין ושאול לקבור את יקיריהם". הוא סיכם את נאומו: "תודה שאתם עומדים לצידנו ועוזרים להבטיח את העתיד של המדינה הדמוקרטית האחת והיחידה".



יושב ראש האופוזציה, יצחק הרצוג, אמר בכנס כי "עם הממשל האמריקאי הנוכחי ישנה הזדמנות נוספת לשלום". הוא טען כי כאשר הועלתה בתחילת החודש הצעה לקיום פסגה מדינית בעמאן שבירדן, "נתניהו סירב בגלל פוליטיקאים מהליכוד ומהבית היהודי".