אילה שפירא, שנפצעה קשות מבקבוק תבערה שהושלך על ידי מחבל פלסטיני והצית את הרכב המשפחתי, נאמה הערב (שלישי) בפרלמנט האירופי בפורום חדש שהוקם ע"י היחידה לקשרי החוץ של מועצה אזורית שומרון: קבוצת ידידות למען יו"ש. באחד המושבים סיפרה הילדה איילה שפירא את סיפורה האישי מול חברי הפרלמנט.

"קוראים לי איילה, אני גרה באל מתן שבשומרון" פתחה הנערה את נאומה. "אני אוהבת לצייר ולקרוא ספרים. אני רוצה לתאר בפניכם את ההרגשה כשמתקפת טרור מכוונת אליכם. אחד הטרוריסטים שזרקו את בקבוק התבערה על רכבנו היה בן 16, מבוגר ממני רק בכמה שנים. הוא עשה את זה, בין היתר, בכדי לעזור כלכלית למשפחה שלו, כי ידע, שאם ישב בכלא – הרשות הפלסטינית תעזור להם. לפעמים כשאתה חושב שאתה תורם לשלום אתה בעצם מממן מלחמה". בכך היא התייחסה לתופעת העברת כספים לטרוריסטים היושבים בכלא הישראלי באמצעות כספים המגיעים מהאיחוד האירופי. דבריה ריגשו את הקהל שקם על רגליו והריע לה.  
"מזה זמן רב מדברים עלינו אבל לא מדברים איתנו." אמר יוסי דגן ראש מועצת שומרון באירוע.  "אנחנו הגענו לכאן כדי לשנות את המצב הזה וכדי לקדם באמצעות הקבוצה הזו את זכויות האדם של תושבי יו"ש הישראלים. ששום דבר לא ברור מאליו עבורם. מהזכות לבנייה וגידול טבעי ועד הזכות לרפואת חירום סדירה שום דבר לא ברור מאליו. זו תופעה חמורה וקבוצת הידידות תלחם על הנושא הזה כמו על נושאים אחרים מתוך כותלי הפרלמנט". 
לפני כשלוש שנים קיימה יחידת קשרי החוץ של השומרון כנס ראשון למען יהודה ושומרון בפרלמנט האירופי, והצליחה להעביר הצעת חוק נגד החרם בוועידת הנציגים הצעירים של מפלגת המרכז של האיחוד האירופי.