המשבר נמשך: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו הבוקר (רביעי), לדון על משבר התאגיד הציבורי, אך לא הצליחו לסיים את המשבר הפוליטי שנגרם בעקבותיו. זאת הפעם הרביעית בה נפגשים השניים לדון במשבר מאז הוא החל לפני כשבועיים אז, רגע לפני שהמריא לביקור ממלכתי בסין, הודיע נתניהו כי הוא חוזר בו מההבנות בין השניים בנוגע לתחילת שידורי התאגיד ואף איים כי אם לא יגיעו השניים להבנות במהלך שהותו בסין הוא יפרק את הממשלה.


גורם בקטאליציה אמר כי "יש רצון טוב להגיע להסכמות, אך טרם נמצאה פשרה", והוסיף כי השניים קבעו להיפגש שוב בקרוב.

המכשול העיקרי שעומד בפני הסכם בין השניים הוא הזמן הקצר שבו עליהם להגיע לפשרה, שכן עד לתחילת שידורי התאגיד נותרו בסה"כ 32 ימים. על מנת לשנות את החקיקה הקיימת, יהיה צריך להביא את העניין לשלוש קריאות בכנסת. הבעיה הגדולה היא שבמידה ולא תהיה פשרה, לא תוכל הממשלה לבקש עוד ארכה מבג"ץ, שכן השופטים כבר הבהירו שלא יינתנו דחיות נוספות אחרי ארבעת החודשים האחרונים, בהם נידחו השידורים.

כאמור, השניים נפגשו אתמול ופעמיים נוספות ביום ראשון במטרה לפתור את המשבר, אך ללא הצלחה. בין היתר, נתניהו הציע את מיזוג התאגיד ורשות השידור וקליטת עובדים מרשות השידור אליו, או חקיקה של חוק התקשורת, אשר אמור להגדיל את שליטת הממשלה בתכני התאגיד. מוקדם יותר היום התייחס פרשן מעריב, בן כספית, למשבר בראיון ברדיו 103FM, בתוכניתם של ספי עובדיה ודרור רפאל ואמר כי אין ביכולתו בשלב זה לחזות את מהליכיו של נתניהו: "אני לא משוכנע בכלום במה שקשור לנתניהו", אמר כספית והסביר: "כמו שכבר נכתב על ידי, אנחנו בתקשורת איבדנו את היכולת להבין את מהלכיו של נתניהו, הוא לא פועל ברציונליות".






"אנחנו רגילים לראש ממשלה שיש סביבו עשרה אנשים במעגל סביבו, אבל פה ההתנהלות שונה לגמרי", הסביר כספית והוסיף: "בשבוע שעבר אמר נתניהו שאם עד אמצע השבוע כחלון לא ייעתר הולכים לבחירות, בינתיים הוא ירד מהעץ וטיפס עליו חזרה. התאגיד מוציא אותו מפרופורציות, יש לו אובססיה לתקשורת, הוא כבר הלך לבחירות בגלל חוק ישראל היום בזמן שהוא מנהל משא ומתן עם נוני מוזס בנוגע אליו, אין ספק שהתאגיד משגע אותו, מינויים כמו גאולה אבן וג'די מוזס לא עוזרים לו. גאולה אבן יש עליה קונצנזוס, איך היא קזוס בלו?, הפכנו למונרכיה", אמר כספית.

כמו כן הסביר כספית כי מניע אפשרי נוסף למשבר הוא רצונו של נתניהו ללכת לבחירות בגלל החקירות נגדו, או כפי שפורסם לראשונה במעריב, בגלל ניסיונו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להביא לשינוי בקואליציה במטרה לקדם מהלך בין ישראל לפלסטינים,

גם שר הביטחון לשעבר משה יעלון התייחס למשבר הפוליטי סביב סוגיית התאגיד: "בניתוח רציונלי זו לא סיבה לצאת לבחירות. כל מי שמסתכל אומר שזה הזוי. כנראה יש סיבות עומק מוחבאות. אינני יודע מהן. יתכן שזה מצב פוליטי או לחצים כלשהם. סוגיית התאגיד זה סוגיה בפני עצמה, השאלה שנשאלת מי צריך לשלוט בתקשורת. האמירות שנאמרות תוך כדי העימות מסוכנות לדמוקרטיה".