"התקשורת במדינת ישראל היא חופשית, היא תישאר חופשית, הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה את ההפך מזה", כך אמר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך הרמת כוסית לכבוד חג הפסח עם עובדי משרד ראש הממשלה. על רקע סערת התאגיד שהסתיימה בפשרה עם שר האוצר כחלון בשבוע שעבר, נתניהו תקף בחריפות את התקשורת: "אני אגיד לכם מה אני רואה בתקשורת, שלא מספיק מגוונת, היא לא משקפת את התחושות של הציבור". 

בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


לדבריו של ראש הממשלה, "יש פה תעשייה של דכדוך. במקום שהם (התקשורת) רואים אבטלה, אני רואה תעסוקה מלאה, במקום שהם רואים כלכלה הרוסה, אני רואה כלכלה פורחת. במקום שהם רואים פקקים, אני רואה מחלפים, רכבות, גשרים. במקום שהם רואים היסוס וחוסר ביטחון אני רואה תקיפות ועצמה בלתי רגילה שמקרינה על כל הסביבה שלנו. זה מה שאני רואה". 

"במקום שהם רואים גז בים, אני רואה גז ביבשה ואנחנו עובדים על זה", המשיך נתניהו ופנה לעובדי משרדו. "במקום שהם רואים מדינה קורסת, מתפוררת, אני רואה את ישראל עולה ככוח עולמי. לא רק אני רואה את זה, אני רואה את זה בכל העולם, בכל המנהיגים שמגיעים הנה כל יום – ואתם מסייעים בהבאתם – ובמפגשים שלי עמהם בחוץ לארץ, עם ראשי המעצמות. כך הם מסתכלים עלינו – מסתכלים עלינו כמעצמה טכנולוגית עולמית, ככוח עולמי בביטחון, במודיעין, בטכנולוגיה".