נקמת התאגיד? מסיבת העיתונאים שכינס אחר הצהריים (שלישי) שר האוצר משה כחלון לא תואמה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא הובאה לידיעתו, כך אמרו גומרים פוליטיים בסביבתו של שר האוצר. כחלון עצמו התייחס לכך במהלך מסיבת העיתונאים ואישר כי לא מצא לנכון לעדכן את נתניהו בפרטי התוכנית שהציג.



השר הסביר כי מדובר בהמשך להחלטות קודמות של הורדת מיסי חברות, מסים לעובדים, הורדת מע"מ ועוד, ואמר כי הוא "לא רואה פה שום דבר שצריך לעדכן עליו מישהו. אנחנו מקיימים את מדיניות הממשלה בכלכלה אחראית ונכונה שיכולה להיטיב עם העם".



גורמים פוליטיים אמרו כי מסיבת העיתונאים מבליטה את הדם הרע ואת היחסים המתוחים בין כחלון לנתניהו על רקע משבר התאגיד. כמו כן אמרו אותם גורמים כי לכחלון נודע כי ראש הממשלה התכוון להכריז על העלאת קצבאות הנכים בערב פסח, אך כחלון מיהר להודיע על כך בעצמו יום קודם לכן.



במהלך מסיבת העיתונאים עקץ כחלון את ראש הממשלה וכן את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד. "כולם מדברים על מעמד הביניים ולא עשו דבר. אפשר לדבר על השמן והרזה, או לשאול איפה הכסף, אבל צריך לעשות. צריך להגדיל את מעמד הביניים, לאפשר לאנשים לעלות אליו ולא להפך", אמר.



כזכור, נתניהו וכחלון הגיעו לפשרה בנושא התאגיד, לאחר שראש הממשלה איים ללכת לבחירות, מה שהביא לביקורת קשה על שר האוצר על כך ש"התקפל" בפני נתניהו. במסגרת הפשרה, אמורה חטיבת החדשות של התאגיד להיסגר ולהפוך לגוף נפרד שאינו שייך לתאגיד השידור הכללי. בנוסף, הגוף החדש יורכב מאנשי רשות השידור, מה שעלול להביא לפיטורים של רבים מאנשי התאגיד. 



בתחילת החודש השתתפו השניים בטקס לציון חתימת הסכם גג לבניית עוד 17 אלף יחידות דיור בבית שמש. שר האוצר התייחס בדבריו שם למשבר התאגיד, ואמר כי אנחנו יודעים שעברנו איזשהו משבר, אבל אני רוצה לומר לכם שהאחריות שגילינו פה הייתה מתבקשת והייתה מחויבת, ואתם יודעים מה, גם שילמתי עליה מחיר. אנחנו, כפי שאתם יודעים, עברנו משבר, ואם לא היינו עוברים אותו, אף אחד מכם לא היו פה, ו-10,000 איש שזכו במחיר למשתכן היו קוראים תהילים, והנכים שמקבלים את הבשורה היו מחכים עוד שנה. אם אתה הולך בבחירות, אתה יודע איך אתה נכנס, אך לא יודע איך אתה יוצא. האחריות שגילינו פה היתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. כמו שאמרתי בעבר, אני מוכן לשלם את המחיר בשביל הזוגות הצעירים. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה."