"לדעתי אמא שלי זיעזעה את אמות הסיפים, וחברי הכנסת שלנו, 'המנהיגים', נחשפו במערומיהם מכל ערך ישראלי שאני מכירה. אמא - אני כל כך גאה להיות הבת שלך!", כך כתבה הבוקר (חמישי) בפייסבוק איילת גולדין, בעקבות הדברים קורעי הלב שאמה, לאה גולדין, זעקה אתמול בדיון הטעון בוועדה לביקורת המדינה והעימות שהיה לה עם ח"כ מיקי זוהר (ליכוד). הביקורת הבוטה שיו"ר הקואליציה דוד ביטן וח"כ מיקי זוהר הטיחו בהורים שכולים אל מול עיניו של ראש הממשלה עוררה סערה ברשתות החברתיות וגינויים חריפים להתנהגותם של חברי הכנסת.

כך למשל כתב אלוף במיל עמירם לוין, לשעבר אלוף פיקוד הצפון והמשנה לראש המוסד את הדברים הבאים: "ראיתי והקשבתי לדיון בכנסת ולא האמנתי. התביישתי. מישהו פה השתגע. לאן התדרדרתם? לעשות משכול פוליטיקה?". 
"פגשתי עשרות משפחות שכולות בחיי - ברגעים הכי קשים שלהם. הסתכלתי להם בעיניים. לא תמיד ידעתי לנחם, אבל מעולם לא העזתי לסתום להם את הפה או לא להקשיב להם. גם כשהטיחו בי דברים קשים ממר כאבם", הוסיף לוין. "ההשתלחות הנוראה הזו היא המשך ישיר של ההסתה הפרועה שהשתלטה על כל חלקה טובה. אני דורש מכם, לפחות כלפי המשפחות השכולות- תתאפקו, ואל תהיו פוליטיקאים".

לאה גודלין בוועדה לביקורת המדינה אתמול. צילום: מרק ישראל סלם
לאה גודלין בוועדה לביקורת המדינה אתמול. צילום: מרק ישראל סלם

יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל כתב בפייסבוק: "למקרה שהפסדתם אז דוד ביטן ומיקי זוהר שלא מכירים את כאב השכול יושבים בישיבת ועדה מיוחדת צועקים ומקללים הורים שכולים. בושה. תעיפו אותם כבר!".

"סליחה לאה גולדין. פשוט סליחה שיש לנו כאלה"
הגולש עומרי חורש שיתף קרב ציוצים בטוויטר בין ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לבין ח"כ מיקי זוהר וכתב: "הרגע הזה שמיקי זוהר עונה לאהוד ברק וכותב בעילגות משפחות שקולות (!). ואין איך לכסות על הבושה".
ברק צייץ בטוויטר את הדברים הבאים: "בושה. כלבי המחמד ביביטן ומיקישקוש נובחים על הורים שכולים והאדון נתניהו יושב ושותק. לאפשר השתלחות במשפחות שכולות בשביל רווח פוליטי? שפל חדש".