ראש מועצת ערערה בנגב, נאיף אבו עראר, אמר היום (שלישי) ל"מעריב און ליין", כי "לאחר שהובטח לי מלשכת השר שהביקור יכלול גם התנצלות בפני האוכלוסיה הבדואית, ואף הביעו נכונות לביקור של השר באום אל-חיראן כדי להתנצל בפני משפחת אבו אל-קיעאן על ההצהרות שלו, חזרו בהם - ולכן מאחר והשר מתבצר בעמדה שלו, הביקור מיותר".
ח"כ טלב אבו עראר, שהוביל את הקמפיין נגד ביקורו של השר ארדן בישוב בו הוא מתגורר, אמר ל"מעריב און ליין": "לאחר שנודע לנו על ביקורו של השר ארדן, בקשתנו הייתה להתנצל וגם להתפטר מתפקידו, ולכן היו כמה מהלכים שהראשון בהם ישיבה עם ראש מועצת ערערה בנגב, שאמר שלא יתקים הביקור אלא לאחר ההתנצלות. הייתה לי ישיבה עם חלק מראשי הרשויות הערביות בנגב, והעברתי את המסר למחוז הדרומי של המשטרה שביקורו של השר יוביל לתסיסה בקרב המגזר כולו. כל המאמצים הללו צלחו, ואני בהזדמנות זו מברך את ראשי הרשויות הערביות-בדואיות בנגב ובראשם ראש מועצת ערערה בנגב, נאיף אבו עראר, על היענותו ועל זה שעמד על בקשתו שהשר יתנצל בפני האוכלוסיה".
ח"כ אבו עראר פנה שוב לשר ארדן, וביקש שהוא יחזור בו מהאשמת המחנך יעקוב אבו אל-קיעאן בכך שהוא ביצע פיגוע דריסה. "אם לא יחזור בו, אני אשקול נקיטת צעדים משפטיים נגדו", הודיע החבר כנסת מטעם הרשימה המשותפת.

מלשכתו של השר ארדן טרם התקבלה תגובה לעניין.