משרד ראש הממשלה פרסם היום (שלישי) את דוח ההתקשרויות שלו עם ספקים שונים לשנת 2015. הדוח מסתכם בהוצאה של יותר מ-330 מיליון שקלים מתוך תקציב המשרד לאותה שנה, שעלה על שני מיליארד שקלים. עם זאת, הוצאות מעון ראש הממשלה מפורטות בדוח באופן חלקי בלבד, לאחר שנעשה שימוש באפשרות שלא לפרט "התקשרויות רגישות". על פי התנועה לחופש המידע, הוצאות המעון שכן מפורטות בדוח – כמעט רבע מיליון שקלים – מהוות רק כרבע מההוצאות האמיתיות של מעון ראש הממשלה בשנת 2015.



הדו"ח הזה הוא פרי מאבק ארוך שמנהלת התנועה לחופש המידע לחשיפת השימוש בכספי הציבור. לאחר בקשות חוזרות ונשנות למשרדים השונים לפרסום התקשרויותיהם, הוציא משרד המשפטים נוהל המחייב את כל המשרדים לפרסם את התקשרויותיהם. פרסום דוחות ההתקשרויות הרבעוניים של רובם המוחלט של המשרדים הממשלתיים התבצע כבר והיום משרד ראש הממשלה מצטרף ומפרסם את הדו"ח שלו.



מהדוח עולה, בין היתר, כי באותה שנה הוציא משרד ראש הממשלה יותר משמונה מיליון שקלים על הנצחת זאב ז'בוטינסקי ומעל מיליון שקלים לצורך הנצחת רחבעם זאבי. עוד עול כי המשרד הוציא כ-300 אלף שקלים בגין חנייה וכי החוב של המשרד באותה שנה עמד על כחמישה מיליון שקלים – רובם על ארנונה.


הוצאה מעניינת נוספת היא על העיתונים היומיים, בהם יריביו המרים של ראש הממשלה, ידיעות אחרונות ו"הארץ". כ-1,400 שקלים נוצלו לטובת בשר לערב גיבוש למאבטחי ראש הממשלה ו-24,000 שקלים הלכו להלנת מאבטחים בימי סופת השלגים בפברואר. כ-3,000 שקלים שימשו לתשלום על יינות עבור אירוח אישים.

מנכ"לית התנועה לחופש המידע, נורית בלייר, מסרה בתגובה כי "משרד ראש הממשלה מיישר קו עם משרדי הממשלה ומגיש באיחור משמעותי את דוח ההתקשרויות לשנת 2015. ברור כי הדוח לא מכיל את כל התקשרויות המשרד. היינו שמחים לו משרד ראש הממשלה היה המוביל בביסוס הנורמה של שקיפות ממשלתית תקציבית, אך פרסום הדוח היום בהחלט מקבע את נוהל פרסום הרבעוני של התקשרויות הממשלה ועתה יש רק לצפות שכל הרשויות במדינה ילמדו ויפרסמו כולן את דרך שימושן בכספי הציבור ושמשרד ראש הממשלה יוציא בהקדם את דוח 2016 וידביק את הקצב גם ב-2017".



ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "הדוח שפורסם מפרט הוצאות תפעול שוטפות של משרד רה"מ, שמעסיק למעלה מ-1,000 עובדים. אין המדובר בהוצאות מעון רה"מ מלבד חשמל, ארנונה ומים, שכבר פורסמו לפני מספר חודשים. הדוח כולל גם הוצאות של משרד ירושלים והתפוצות, יחידת התקשוב הממשלתי, מנהלת תחליפי דלקים, מטה הסייבר הלאומי, יישומים ביומטריים,  מטה ישראל דיגיטלית, הרשות למעמד האישה, ארכיון המדינה, הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, לע"מ, מערך אבטחת המשרד, מועצות ציבוריות להנצחה לנשיאים וראשי ממשלה ועוד".