שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי תגיע לביקור ראשון בישראל בחודש יוני, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות ערוץ 2. היילי הפכה "לכוכבת" בישראל, לאחר שלא הסכימה לקבל את המשוואה לפיו ישראל זוכה ליחס "מועדף" במוסדות האו"ם, וטענה כי לא יתכן שמוסדות הארגון יתעסקו אך ורק עם ישראל בשעה שבסוריה, למשל, נטבחים אלפי אנשים כבר כמעט שש שנים. 



אתמול אמרה היילי לקול ישראל כי היחס לישראל באו"ם מתחיל להשתנות והמתקפות עליה מתחילות להיבלם. היילי, שהשתתפה בכינוס של הקונגרס היהודי העולמי בניו-יורק, אמרה כי באו"ם מבינים כיום שישראל אינה איום שיש להתמקד בו וכי יש סוגיות אחרות כמו איראן וחיזבאללה. 



ניקי היילי. צילום: רויטרס
ניקי היילי. צילום: רויטרס



בנאומה בכינוס הכריזה היילי כי ארצות הברית לא תשב עוד בחיבוק ידיים כשתוקפים את ישראל. היא הדגישה כי אין לארצות הברית ידידה טובה יותר מישראל במזרח התיכון.



מוקדם יותר היום דווח כי לשכת ראש הממשלה והבית הלבן מנהלים מגעים מתקדמים לקיום ביקור רשמי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל בסוף חודש מאי. קיומו של הביקור ותוכנו עדיין לא נקבעו סופית, והוא יהיה הראשון של טראמפ במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט, מאז שנכנס לתפקידו כנשיא ארצות הברית. 

בפברואר האחרון דווח כי טראמפ החליט "ליישר קו" עם העולם הערבי, ונענה לבקשות מלך ירדן ונציגי מצרים שלא יעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. כך עולה מדיווחים בתקשורת הערבית. העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דווח בשבת, כי ממשל טראמפ העביר לרשות הפלסטינית מסרים שלפיהם השגרירות האמריקנית בישראל לא תועבר לירושלים. בידיעה נאמר כי גורמי ביטחון בכירים בממשל טראמפ נועדו השבוע עם ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', והעבירו לו מה שמכונה "מסרים מרגיעים" בעניין ההתנחלויות.