אפילו זקני העבודה לא זוכרים ביקוש כל כך גדול לתפקיד יושב ראש המפלגה. לא פחות מתשעה מועמדים הגישו את מועמדותם לראשות מפלגת העבודה, בהם אישה אחת, שיא של כל הזמנים. את ההפתעה סיפקה היום (חמישי) דינה דיין, פעילה חברתית בת 45, אם לשלושה, חוזרת בתשובה ממצפה רמון המנהלת אורח חיים חרדי, שהתייצבה במזכירות המפלגה והגישה טפסי מועמדות.
בהודעה שפרסמה דיין אמרה: "חברות וחברים שלום, אתחיל מהסוף: רציתי לספר לכם שאני מתמודדת על ראשות מפלגת העבודה. אני חושבת שאתם שותפים איתי לתחושה של המשבר בשמאל. משבר של הנהגה, משבר של סגירות, משבר של עיוורון לסוגיות הכי כאובות של היום יום, משבר של הססנות. כל מה שאני שומעת בקשר למשבר הזה בשנים האחרונות זה הפנטזיה שיגיע איזה גנרל ויעשה סדר בעניינים". 
 
עוד כתבה: "גבירותי ורבותי, תנו לי לספר לכם משהו: זה לא יקרה וגם אם זה היה קורה זה לא יעזור. ואני אומרת את זה במלוא ההערכה לאנשים ששירתו את המדינה שנים רבות".

הפתעת היום. דינה דיין
הפתעת היום. דינה דיין

"לא חסרים לנו אנשי צבא, זה עוד מאותו דבר. ישראל והשמאל בשלים למנהיגות מסוג אחר לגמרי. מנהיגות מהפריפריה, מנהיגות נשית, מנהיגות חרדית, מנהיגות שמשתטחת באהבה על קברים תוך כדי הסתערות על יעדים חברתיים, מנהיגות שלא מתביישת להוציא מהפה שלה את הזהות האמיתית שלה: שמאל סוציאליסטי, חתירה בלתי מתפשרת לשלום, רב תרבותיות וחבורה מנהיגה מגוונת וצבעונית", הוסיפה דיין. 
 
מלבדה הגישו  מועמדות יו"ר המפלגה יצחק בוז’י הרצוג, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ עמר בר לב, השר לשעבר אבי גבאי, אלוף במיל עמירם לוין, פרופסור אבנר בן זקן והוד קרובי, פעיל מפלגה מרעננה.
אלוף במיל' יום טוב סמיה, שהכריז לאחרונה על כוונתו להתמודד, פרסם היום הודעה שבה הודיע  כי החליט שלא להגיש את מועמדותו. הפריימריז בעבודה יתקיימו ב-4 ביולי ואם יהיה צורך, כפי שמסתמן כעת בעקבות ריבוי המתמודדים, יתקיים סיבוב שני בתוך עשרה ימים מהסיבוב הראשון.