מסתמן כי התאריך שבו יתקיים ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יהיה ה-22 במאי, כך דווח היום (חמישי). בנוסף, משלחת אמריקאית נחתה בשעות הצהריים בארץ לתיאום הפרטים הטכניים ובדיקת התיאומים לאפשרות של הביקור הזה. על פי התכנון הראשוני, הנשיא צפוי להגיע ב-22 במאי למשך יממה, ויטוס ב-23.5 בשעות הצהריים. 



המשלחת המקדימה קיימה היום פגישות במשרד החוץ, במעון רה"מ, בבית הנשיא. מחר צפויה המשלחת לבקר בכותל ובעיר העתיקה בירושלים, במצדה, ובמעבר אלנבי. בנוסף, היא צפויה לקיים גם סיור מלונות.



אנשי המשלחת אמרו כי הם מתחילים בהכנות, על אף שעצם הביקור עדיין לא סגור במאת האחוזים. לו"ז הביקור אינו סגור, וביקור מקדים במקום מסוים, אינו מעיד כי הנשיא יבקר בו. הם הדגישו כי הם נמצאים בשלבי גיבוש ראשוני לתכנית ביקור אופציונלית.



השבוע האחרון של חודש מאי הוא שבוע בו חל יום ירושלים, 50 שנה לשחרור ירושלים, מועד טעון מאוד מבחינת הפלסטינים, גם אם טראמפ יגיע רק בסמוך ליום הזה, ולא בדיוק בו.



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



אמש פורסמו בערוץ 2 פרטי הביקור, אשר צפוי להיות ביקור בזק, של לילה אחד בלבד. הוא יהיה הראשון של טראמפ במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט, מאז שנכנס לתפקידו כנשיא ארצות הברית.



בפברואר האחרון דווח כי טראמפ החליט "ליישר קו" עם העולם הערבי, ונענה לבקשות מלך ירדן ונציגי מצרים שלא יעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. כך עולה מדיווחים בתקשורת הערבית. העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דווח בשבת, כי ממשל טראמפ העביר לרשות הפלסטינית מסרים שלפיהם השגרירות האמריקנית בישראל לא תועבר לירושלים. בידיעה נאמר כי גורמי ביטחון בכירים בממשל טראמפ נועדו השבוע עם ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', והעבירו לו מה שמכונה "מסרים מרגיעים" בעניין ההתנחלויות.