הממשלה תקיים היום (רביעי) את ישיבתה השבועית (שנדחתה בגלל יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל) ותצביע על הצעת החוק להקמת תאגיד החדשות החדש. מיד לאחר מכן תובא הצעת החוק לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה. לאחר האישור הצפוי תכונס עוד הערב ישיבת פגרה מיוחדת של הכנסת, שתארך דקות ספורות בלבד, שבה יכריז יושב הראש כי הצעת החוק הונחה כנדרש על שולחן הכנסת. ההצבעה על אישור הצעת החוק תובא מחר לישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת בשעה לא שגרתית, 19:00.



הסיבה לשעה המאוחרת היא השתלמות שמקיימים עובדי הכנסת היום ומחר באילת. בקואליציה ייעשה מאמץ להעביר את הצעת החוק כבר מחר בקריאה ראשונה, כדי להשלים את הקריאה השנייה והשלישית בתחילת השבוע הבא, עם שובה של הכנסת מפגרת האביב. זאת משום שיש להשלים את החקיקה עד 15 במאי, מועד פתיחת שידורי התאגיד השידור החדש.



הפגנה נגד סגירת התאגיד. צילום: אבשלום ששוני
הפגנה נגד סגירת התאגיד. צילום: אבשלום ששוני







באופוזיציה זועמים על הדיונים החפוזים. יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי פנתה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד), "כדי שיעצור את המהלך הדורסני והבלתי נסבל הזה. אין שום סיבה שהחוק לא יידון ויעלה להצבעה במהלך מושב הקיץ שייפתח שלושה ימים לאחר המועד שנקבע, באופן שיאפשר לקיים דיון מסודר כמקובל בדמוקרטיה", אמרה.