כל סיעות האופוזיציה החליטו להחרים את דיון הפגרה המיוחד שיהיה מחר במליאת הכנסת לאישור חוק התאגיד בקריאה ראשונה, בטיעון שמדובר במחטף ובהליך חקיקה פגום ולא דמוקרטי ובקביעת סדרי דיון מיוחדים השמורים למצבי חירום בלבד. יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי, מסרה בשם ראשי סיעות האופוזיציה כי "הקואליציה בגיבוי יו"ר הכנסת בחרה להעביר את החוק המשפיע על מאות משפחות ועל מהות השידור הציבורי בישראל באמצעות מחטף, אולם חובתנו כאופוזיציה לא לתת יד למהלך הפגום והלא ראוי במדינה דמוקרטית ולכן לא ניקח חלק בדיון מחר".

ח"כ מיכאלי הוסיפה כי "גם אם כל חברות וחברי הכנסת של הקואליציה מוכנים להיות עובדי הקבלן של נתניהו על חשבון הציבור אנחנו לא ניתן לזה יד".
בהודעה נאמר כי "לא ייתכן שהממשלה הזאת בגיבוי יו"ר הכנסת ידרסו פעם אחר פעם את כללי הדמוקרטיה. הציבור מצפה מיו"ר הכנסת שיגן על הכנסת מפניי שכרון הכוח של רה"מ ולא ייתן יד לפגיעה באמון הציבור בבית הנבחרים ובהליך החקיקה".
 

הודעת האופוזיציה באה בעקבות פניית ראשי האופוזיציה ליו"ר הכנסת בבקשה לדחות את הדיון, מכיוון שקיום  הדיון בשעת ערב, מספר ימים לפני תום הפגרה מהווה מחטף ופגיעה בהליך החקיקה ולאחר שהכנסת קיימה במהלך שבוע שעבר דיונים והצבעות על החוק לדחיית מועד שידורי תאגיד השידור הציבורי. 
אתמול הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לח"כ מיכאלי כי הוא דוחה את בקשתה לכינוס הפגרה הצפוי להתקיים מחר בערב.  "בפנייתך את מלינה על הכוונה לכנס את מליאת הכנסת בתקופת הפגרה לצורך דיון בקריאה הראשונה בהצעת חוק השידור הציבורי. לטענתך קיומו של דיון כאמור במועד ובשעה שנקבעו עתיד לפגוע בהליך החקיקה ושמור אך ורק למקרים חריגים וקיצוניים כמו איום על מדינת ישראל", כתב אלדשטיין.
"אבקש להשיבך כי כינוס מליאת הכנסת במהלך הפגרה הינו דבר שכיח בחיי הכנסת וניתן למנות דוגמאות רבות לכינוסים מסוג זה, הן לבקשת חברי הכנסת והן לבקשת הממשלה", הוסיף.
הוא הסביר כי כינוס המליאה הערב בשעה 20:00 לצורך הנחת החוק ומחר בשעה 18:00 לצרוך דיון בקריאה הראשונה, נקבעו נוכח העובדה שחוק השידור הציבורי הישראלי עתיד להיכנס לתוקף ביום 15 למאי והממשלה מבקשת כי הכנסת תאשר תיקונים מהותיים בו. בהתחשב בלוח הזמנים הקצר לא זו בלבד שמועדים אלה אינם פוגעים בהליכי החקיקה אלא שהם נקבעו במטרה לאפשר ל וועדה שאליה תועבר הצעת החוק להתחיל בדיוניה כבר בתחילת השבוע הבא כך שיעמוד לרשותה הזמן הנדרש לצורך הכנת ההצעה לקריאה השנייה והשלישית", הסביר אדלשטיין.
הצעת החוק, שנועדה להקים חטיבת חדשות חדשה במקום זו שהוקמה בתאגיד, תובא היום בצהריים לאישור הממשלה ומייד לאחר מכן לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה.