השגריר השבדי בישראל, קרל מגנוס נסר, זומן היום (רביעי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ בעקבות תמיכתה של שבדיה בהחלטה שהתקבלה אתמול באונסק"ו נגד מדינת ישראל הקוראת לשלילת ריבונות ישראלית בכל ירושלים. בכירי המשרד הביעו בפני השגריר השבדי את אכזבתם מכך שמדינתו היא הנציגה האירופאית היחידה באונסק"ו שהצביעה נגד ישראל.



קרל מגנוס נסר נפגש במשרד החוץ עם הסמנכ"ל לענייני אירופה, רודיקה רדיאן גורדון וסמנכ"ל הארגונים הבינלאומיים במשרד, אלון בר. "ההצבעה נגד ישראל היא חלק מדפוס פעולה שיטתי". אמרו בכירי משרד החוץ לאחר הפגישה.



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה בתגובה להחלטה:"ארגון אונסק"ו שוב קיבל אתמול החלטה הזויה באשר למעמדה של ישראל בירושלים, בירתו של העם היהודי מזה 3,000 שנה. אני מעריך מאוד את האחדות לרוחב כמעט כל המפלגות בדחיית ההחלטה האבסורדית הזאת. אני מבקש לומר גם שלהתנכלות השיטתית הזאת יש מחיר. בעקבות ההחלטה הוריתי למנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, להפחית מיליון דולר נוספים מהכספים שמעבירה ישראל לאו"ם. ישראל לא תשב מנגד בזמן שהארגון קורא לשלול את ריבונותנו בירושלים.



ראש הממשלה נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90



נתניהו הוסיף: "אני חייב לציין גם נקודת אור אחת. יותר מדינות התנגדו להחלטה מאשר לפני שנה, ופחות מדינות תמכו בה. זוהי מגמה עקבית. אני מודה למדינות שנענו לבקשה שלי להתנגד להצעת ההחלטה, בראשן כמובן ארצות הברית, שהיא איננה זקוקה לפנייה כלשהי. אבל אני מבקש במיוחד להודות לשר החוץ של איטליה ולראש ממשלת איטליה. איטליה הייתה המדינה האירופית הראשונה שהודיעה שתתנגד להחלטה. כך עשו גם יוון, בריטניה, גרמניה, ליטא והולנד. אני מבקש להודות גם לנשיא אוקראינה ולמנהיגי פרגוואי וטוגו. בפעם הראשונה באונסק"ו היו יותר מדינות שהתנגדו ונמנעו מאשר המדינות שתמכו, וזה כמובן דבר חשוב".



אוסקר סטנסטרום וקרל מגנוס, צילום: ללא


ננזף בעבר



השגריר מגנוס זכה בעבר לנזיפות דיפלומטיות ישראליות. בחודש ינואר אשתקד הוא נקרא לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירושלים, בהנחיית ראש הממשלה נתניהו, במחאה על דברים שאמרה שרת החוץ של שבדיה שדרשה לחקור אירופה לחקור את מה שהגדירה "הטבח שישראל מבצעת בפלסטינים".



הסמנכ"ל לענייני אירופה במשרד, אביב שיר-און הביע אז בפני השגריר בנוסף למחאה על דבריה הקשים של השרה נגד ישראל - גם את זעמם של הממשלה והעם בישראל על "הצגה מעוותת של המציאות ועל הצהרה נוספת שלה המעידה כי יחסה לישראל מוטה ואף עויין".



"דבריה של השרה מרגוט וולסטרום מצביעים על כך שאינה מבינה את המתרחש באזורנו וככל הנראה אינה מודעת למצב הקשה שבו חשופים אזרחי ישראל לסכנה מתמדת של התקפות טרור רצחניות", אמר שיר-און לשגריר השבדי. הוא הדגיש כי "לאור העמדות המזיקות וחסרות הבסיס של השרה השבדית - הוציאה עצמה שבדיה בעתיד הנראה לעין מכל תפקיד או שמץ של תפקיד באשר ליחסי ישראל והפלסטינים". כמה חודשים קודם לכן ננזף השגריר השבדי אחרי שהשרה וולסטרום הביעה תמיכה בטרור הפלסטיני.