ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק להקמת תאגיד החדשות החדש, וזאת לאחר אישור הממשלה. בשל האישור תכונס עוד הערב ישיבת פגרה מיוחדת של הכנסת, שתארך דקות ספורות בלבד, שבה יכריז יושב הראש כי הצעת החוק הונחה כנדרש על שולחן הכנסת. ההצבעה על אישור הצעת החוק תובא מחר לישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת בשעה לא שגרתית, 18:00.



הסיבה לשעה המאוחרת היא השתלמות שמקיימים עובדי הכנסת היום ומחר באילת. בקואליציה ייעשו מאמץ להעביר את הצעת החוק כבר מחר בקריאה ראשונה, כדי להשלים את הקריאה השנייה והשלישית בתחילת השבוע הבא, עם שובה של הכנסת מפגרת האביב. זאת משום שיש להשלים את החקיקה עד 15 במאי, מועד פתיחת שידורי התאגיד השידור החדש. 



פנתה ליו"ר הכנסת ונענתה בשלילה. ח"כ מרב מיכאלי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
פנתה ליו"ר הכנסת ונענתה בשלילה. ח"כ מרב מיכאלי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



זעם באופוזיציה




הליך החקיקה החפוז עורר זעם רב באופוזיציה ובתגובה אליו החליטו חבריה להחרים את דיון הפגרה המיוחד שבה צפוייה הכנסת לאשר את חוק. יו"ר  סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי, מסרה בשם ראשי סיעות האופוזיציה כי "הקואליציה בגיבוי יו"ר הכנסת בחרה להעביר את החוק המשפיע על מאות משפחות ועל מהות השידור הציבורי בישראל באמצעות מחטף, אולם חובתנו כאופוזיציה לא לתת יד למהלך הפגום והלא ראוי במדינה דמוקרטית ולכן לא ניקח חלק בדיון מחר". ח"כ מיכאלי הוסיפה כי "גם אם כל חברות וחברי הכנסת של הקואליציה מוכנים להיות עובדי הקבלן של נתניהו על חשבון הציבור אנחנו לא ניתן לזה יד".



מוקדם יותר ניסתה מיכאלי למנוע את כינוס הכנסת לדיון מיוחד ופנתה ליור הכנסת יורי אדלשטיין בבקשה שיידחה את הדיון, אך אדלשטיין דחה את פנייתה בכך שדיוני פגרה, אינם דבר נדיר לדעתו. "בפנייתך את מלינה על הכוונה לכנס את מליאת הכנסת בתקופת הפגרה לצורך דיון בקריאה הראשונה בהצעת חוק השידור הציבורי. לטענתך קיומו של דיון כאמור במועד ובשעה שנקבעו עתיד לפגוע בהליך החקיקה ושמור אך ורק למקרים חריגים וקיצוניים כמו איום על מדינת ישראל", כתב אלדשטיין.



"אבקש להשיבך כי כינוס מליאת הכנסת במהלך הפגרה הינו דבר שכיח בחיי הכנסת וניתן למנות דוגמאות רבות לכינוסים מסוג זה, הן לבקשת חברי הכנסת והן לבקשת הממשלה", הוסיף.