נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העלה את נושא המשכורות למחבלים בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, כך אמר הערב (רביעי) דובר הבית הלבן, שון ספייסר, בתדרוך לכתבים. לדברי ספייסר, "הנשיא האמריקאי הביע דאגה מהעברת כספים מהרשות הפלסטינית למחבלים".



בהצהרות שנשאו שני האישים לתקשורת, הסכימו השניים על חשיבות חידוש שיחות השלום ביו ישראל לפלסטינים. טראמפ אמר כי הוא מחויב לעבוד עם שני הצדדים למען השגת הסכם שלום. "אנחנו נעשה את זה", הבטיח. לדבריו, הוא הופתע לראות את המנהיגים הישראלים והפלסטינים עובדים ביחד כ"כ טוב. אנו רוצים ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים". על הפגישה שלו עם עבאס אמר טראמפ כי הם ידונו בהזדמנויות כלכליות חדשות ושותפות חיובית בין ארה"ב לפלסטינים. 



טראמפ גם אמר ש"אנחנו הולכים להתחיל תהליך. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו ומנהיגים ישראלים גדולים אחרים. נוביל לשלום". עוד אמר הנשיא, כי תמיד שמע שזאת העסקה הכי קשה. בואו נראה אם אפשר להעמיד אותם על טעותם". 



יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי הבחירה הפלסטינית האסטרטגית היא שלום המבוסס של פתרון שתי המדינות בקווי 67' ומזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית. לדבריו, צריך לתת דחיפה ליוזמה הערבית כיצד להגיע לשלום צודק. "שלום עם ישראל על בסיס היוזמה הערבית יכול לסייע להבסת דאעש", הוא הוסיף. 



עוד אמר אבו מאזן, כי "אנו מסוגלים ויכולים להביא הצלחה. יש לך את המחויבות והתשוקה להביא זאת להצלחה", אמר לטראמפ. אנחנו מגיעים לאופק חדש שיאפשר שלום. ניתן להגיע לפתרון קבוע. אני משוכנע ומאמין שאנחנו יכולים לפתור את את נושא הפליטים, האסירים, על פי החוק בינלאומי על בסיס הסכמים קודמים. אסור לבצע צעדים חד צדדים". 



לדבריו, הגיע הזמן שישראל תכיר במדינה הפלסטינית ולסיים את הכיבוש. "אנחנו רוצים חופש, כבוד והגדרה. אנחנו מגדלים את ילדינו לתרבות של שלום. אני מביא עמי את המסר של סבלו של עמי, כמו גם את השאיפות והתקווה שלהם. אנחנו יכולים להיות פרטנרים לשלום", אמר והוסיף: "יש לנו תקווה".