יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, יחד עם שמונה חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה, פנו היום (חמישי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להקפיא את החלטת הממשלה להקצות 40 מיליון ש"ח להנצחת רחבעם זאבי (גנדי), אותו היא מכנה במכתבה "אנס ופסיכופט".

במכתב, עליו חתמו גם חברי הכנסת קסניה סבטלובה, מיכל רוזין, דב חנין, יעל גרמן, יואל חסון, מרב מיכאלי, תמר זנדברג ומיקי רוזנטל, מוחים חברי הכנסת על אופן העברת ההחלטה. ש"אושרה בהיחבא, תוך שימוש בזוי ביום הזיכרון ככסות להחלטה האפלה הזו, ובידיעה כי זו תחלוף מתחת לרדאר של התקשורת, הציבור והכנסת".

"ממשלת ישראל פותחת בנדיבות את הארנק להנצחה של אנס ופסיכופת בו בזמן שהיא שולחת את קרובי המשפחה של ראשי ממשלה לשעבר לקושש כספים עבור ההנצחה שלהם", הוסיפה ח"כ גלאון.

"יריקה בקורבנות". זהבה גלאון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"יריקה בקורבנות". זהבה גלאון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בנוסף, קובלים חברי הכנסת על הסכום האסטרונומי להנצחה של מי ש"אינו ראויה להנצחה ממלכתית, בייחוד לאחר העדויות שנחשפו בתחקיר 'עובדה', ובייחוד כאשר חלק מהנשיאים וראשי הממשלה בישראל לא זוכים לעשירית מהסכום הזה להנצחת מורשתם". עוד נכתב, כי "ממשלת ישראל שולחת את קרובי המשפחה שלהם לקושש כספים עבור ההנצחה של אנשים משכמם ומעלה, בזמן שהיא פותחת בנדיבות את הארנק להנצחה של אנס ופסיכופת".

לטענת יו"ר מרצ, "הקמת מרכז הנצחה לרחבעם זאבי כמוה כיריקה בפני קורבנותיו, בפני משפחות ראשי הממשלה לשעבר ובפני הציבור הישראלי בכללותו. אישור ההחלטה בערב יום הזיכרון תוך האפלה תקשורתית הוא צעד נאלח ולא ראוי שכל מטרתו הימנעות מהדיון הציבורי הצודק בנושא".

כזכור, הממשלה החליטה להקים ביישוב ברקן מרכז הנצחה לזאבי לאחר שההחלטה להנציחו בחאן שער הגיא בטולה בעקבות מחאת ותיקי הפלמ"ח.