מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי), בקריאה ראשונה את הצעת חוק תאגיד השידור הציבורי, בתום דיון פגרה מיוחד שנמשך 20 דקות בלבד. האופוזיציה החרימה את הדיון וכך עבר החוק בקולותיהם של 32 חברי הקואליציה ללא מתנגדים. בהצבעה השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

יו"ר ועדת הכנסת יואב קיש הביע צער על כך שחברי האופוזיציה בחרו להחרים את הדיון ואמר כי הקואליציה תבקש לדחות בשבועיים נוספים את מועד שידורי התאגיד, שאמורים להתחיל ב-15 במאי. הוועדה המיוחדת בראשות יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמורה להכין את החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, שתיערך בשבוע הבא. 

כזכור, בשבוע שעבר אושרה דחיית פתיחת השידורים בשבועיים, זאת בהתאם לפשרה שהושגה בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר משה כחלון. כמו כן, במסגרת הפשרה, השידור הציבורי ייצא לדרך חדשה באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי והקמת תאגיד לחדשות ואקטואליה. לצורך כך יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן". 

עוד נקבע בפשרה, שגיבשו מנכ״ל משרד האוצר, שי באב״ד, ומנכ״ל משרד התקשורת, מומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, כי תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד. משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב. עוד נקבע כי חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא ולא יקודם בשלב זה.