"המשטרה כבר החליטה בוודאות כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפחות בפרשת המתנות המכונה פרשת 1000, לפחות בשני סעיפים", כך טען הבוקר (שבת) חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) באירוע שבתרבות במודיעין. באירוע, בהנחיית עמליה דואק, טען כי "מי שמעכב את הגשת כתב האישום הוא היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט".



רוזנטל היה נחרץ בדבריו וציין: "במשטרה כבר הוחלט בוודאות על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בסעיף הפרת אמונים וקבלת מתנה אסורה". הוא הוסיף כי "הפרשנות שנתניהו מנסה לתת למתנות שקיבל במאות אלפים היא אינה פרשנות המשטרה. בין המלצת המשטרה לכתב אישום עומד היועמ"ש לממשלה". לדבריו, כבר היו מספר המלצות משטרה להעמיד את נתניהו ורעייתו לדין שהסתיימו במריחה ולא כלום.



אם נתייחס לדברים שהציגה בחמישי האחרון הפרקליטה המטפלת בתיק עו"ד ליאת בן ארי , שהבהירה כי לשיטתה המתנות שקיבל נתניהו מארנון מילצ'ן המסתכמות במאות אלפי ש"ח הינן מתנות אסורות במיוחד לנוכח העובדה שלא החזיר אותן. מאוחר יותר נשמעה עמדת ראש הממשלה ומקורביו ולפיה גם משפחת נתניהו העניקה מתנות לבני משפחת מילצ'ן , לארנון , לרעייתו ולילדיו ולכן המערכת ביניהם היתה חברים דו צדדית ולא שום דבר אחר. "לא היה כלום כי אין כלום "ממשיכים לטעון בלשכת נתניהו.


נתניהו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


כזכור, מעבר לעדותו במשטרה של מילצ'ן, שניתנה לפחות פעמיים, מסרה עדות גם זו שמנהלת את ענייניו בישראל ומי שנחשבת לאחת הדמויות הקרובות ביותר אליו. בעדותה היא סיפרה על מערכת היחסים בין השניים ובעיקר על המתנות שהזמינו בני הזוג נתניהו, והרי מילצ'ן אחד שלא יודע לסרב או להתעלם.

באירוע במודיעין אמר חבר הכנסת כי "נבחר ציבור שמקבל מתנות בהיקפים כאלה זה בלתי נסבל. אם זה חוקי, אם לא יוגש כתב אישום, אנחנו בצרות. נתניהו מודאג בצדק, משבר התאגיד כמו המשבר הבא שיצוץ בקרוב, הוא חתירה של ראש הממשלה ליציאה לבחירות לפני המלצת המשטרה על מנת לחמוק מכתב אישום".

ניצב בדימוס יואב סגלוביץ (יש עתיד) התייחס גם הוא לדברים שאמרה הפרקליטה וציין: "לצערי הרב, אני חושב שהיא אמרה את מה שכל אחד בציבור מבין, זה שראש ממשלה אומר מעל דוכן הכנסת שמותר לקבל מתנות מחברים, זה לא אומר שמותר". לדבריו, המציאות היא שאסור לקבל.

סגלוביץ הוסיף: "תארו לכם שאלוף בצבא, היה מקבל כל חודש וודקה באלף שקלים, הוא היה נשאר בצבא דקה אחת? אנחנו מגיעים לשיח הזה שמותר לקבל מתנות מחברים מכיוון שהאמירות של נבחרי הציבור לא מספיק ברורות בהקשרים האלה". לדבריו, נתניהו לא יכול לטעון שהוא לא יודע מה כללי המותר והאסור, כי אם נגיד שהוא לא ידע פעם, אז הסבירו לו את זה כשסגרו לו את התיק הקודם (פרשת עמדי) שגם שם היה ערבוב תחומים בין הציבורי לפרטי, בין כללי המותר והאסור. "אסור להתבלבל, ראש הממשלה שלנו יש לו תיק סגור בעבירות של שחיתות. מאבטח של ראש הממשלה הוא לא יכול היה להיות עם התיק הזה", אמר.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי ח״כ רוזנטל: "אפשר לחשוב איזו הפתעה. אחרי שמדליפים מהמשטרה במשך חודשים שימליצו להעמיד לדין - האם מישהו מעלה בדעתו שיהיה להם האומץ לרדת מהעץ ולהודות שאין כלום? ובאשר לדובר החדש של המשטרה מטעם עצמו, מיקי רוזנטל, וחבריו מהשמאל אנו אומרים: חפשו לכם את הישועה במקום אחר".