לפי דיווח שפורסם הערב (שבת) בחדשות 2, אהוד ברק נתן את הסכמתו העקרונית לעמוד בראשות מפלגת העבודה, זאת במידה ויקבל תמיכה מחלק מהמתמודדים לראשות המפלגה, אשר יסירו את התמודדותם.

לפי הדיווח, שלא אומת על פי מקורות נוספים, מדובר ביוזמה של ח"כ מנואל טרכטנברג, אשר ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר ברק הסכים לה. ברק הסכים שהמהלך ייצא לפועל גם אם רק חלק מהמתמודדים יסירו מועמדותם. המהלך לא יצא לפועל בגלל שלא מספיק מהמועמדים הסכימו לו. ראוי לציין כי ההרשמה למועמדות המפלגה כבר נסגרה, וברק לא יוכל לחזור לזירה הציבורית בדרך זאת. עם זאת, הפרסום יכול ללמד אודות כוונותיו של ברק. 
בחודשים האחרונים חזר אהוד ברק לזירה הפוליטית- כשהוא תוקף את ממשלת נתניהו בהזדמנויות שונות, בעיקר בראיונות בתקשורת ובחשבון הטוויטר שלו. בתגובה לשאלות האם הוא מתכנן לחזור לפוליטיקה המפלגתית, או שיישאר רק כאופוזיציונר בזירה האזרחית, אמר אהוד ברק כי בשלב זה אין לו תוכניות לחזור לפוליטיקה הממוסדת, וכי פעילותו נגד נתניהו נובעות רק מהיותו "אזרח מודאג בעל יכולת השפעה". 

אהוד ברק. צילום ארכיון: פלאש 90


ברק חזר בשבועות האחרונים אף להשתתף באירועים של מפלגה העבודה. לדברי ח"כ נחמן שי, שהביא אותו לאירוע של "החוג המרכזי" במפלגה לראשונה, "לאהוד ברק יש בהחלט מקום בצמרת מפלגת העבודה. אני בהחלט רוצה לראות אותו חוזר. אני לא יודע עם בעמדת המוביל אבל בהחלט בצמרת המפלגה. לאהוד ברק יש הרבה מה להציע. עם כל משקעי העבר ועם כל ההסתייגויות אני לא פוסל את שובו".
 
ח"כ שי הוסיף כי "לדעתי מוקדם לראות בהופעה שלו אצלנו בחוג את מופע ההשקה של חזרתו למפלגת העבודה כיוון שהוא הצהיר כבר כמה פעמים שאין לו עניין לשוב לפוליטיקה. אנחנו הזמנו אותו לשמוע את השקפותיו בנושאים שונים. ברק מגשש ובודק את דרכו ולך תדע, אולי הוא באמת מחפש את דרכו בחזרה".