שר האוצר משה כחלון תקף הערב (רביעי) במליאת הכנסת בחריפות את 'יש עתיד' ואת 'המחנה הציוני' על התנגדותם לחוק מיסוי על דירה שלישית ועל שעתרו לבג"ץ נגד החוק. "מאכזב אותי לראות אתכם עומדים בבג"ץ בניסיון לשכנע את השופטים איך לא יהיו דירות לזוגות צעירים לנצח", אמר כחלון והוסיף "חלק מכם הגיע לכאן על גבי המחאה החברתית. הבוחרים שלכם מצפים לראות אתכם תומכים בהצעות חוק שייטיבו עם שכבות הביניים אבל אתם הולכים לבית משפט כדי שזוגות צעירים לא יגיעו לעולם לדירה".



"אני רואה את ההתנגדות של 'יש עתיד' ומפלגת 'העבודה' למס דירה שלישית ופשוט מסרב להאמין. יש כאן שלוש שורות של חברי כנסת שרכבו לכנסת על גבי המחאה החברתית, מעמד הביניים האמין לכם ושלח אתכם לייצג אותו בכנסת ואתם הולכים נגדו לבית המשפט? אתם הלכתם לבית המשפט בשביל לוודא שלזוגות הצעירים לא תהיה דירה לעולם. את החוק הזה דרשו הצעירים שיצאו לרחובות", הוסיף.



המירוץ אחר הדירה. צילום: יח"צ
המירוץ אחר הדירה. צילום: יח"צ




"אתם מדברים על דורסנות של הליכי החקיקה בכנסת? אנחנו מגנים על הזוגות הצעירים מפני הדורסנות שלכם. אתם הולכים עם האנשים החזקים שיש להם 4 ו-5 דירות כי אתם פשוט מפחדים", המשיך לתקוף.



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב על דברי כחלון ואמר: "מציע לכחלון להתמקד בהורדת המחירים ולא בחלוקת ציונים, אני מזכיר לו שבינתיים בתקופתו מחירי הדיור זינקו ביותר מ-10% ומוכן להזכיר לו כל יום את התחייבותו שאם המחירים לא יירדו - הוא יפרוש מהפוליטיקה. אם הוא החליט לחפש חבל של תירוצים על חשבון מפלגת העבודה - שימשיך לחפש אותו במקום אחר".



כזכור, אתמול התרחשה דרמה בבג"ץ שהחליט בדיון שהתקיים בעתירות נגד החוק, להחזיר את החוק לדיון מחודש בוועדת הכספים של הכנסת. זאת, כפי שהציע היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, שטען כי נפל "פגם יסודי" בהתנהלות קידום החוק.



הדיון התקיים בהרכב מורחב של חמישה שופטים: נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור והשופטים אסתר חיות, ניל הנדל, נעם סולברג ומני מזוז. בדיון הקודם שהתקיים בעתירות ביקשו השופטים מהמדינה והכנסת לגבש תשובה לגבי השאלה מדוע יש להותיר את החוק על כנו, אף שהכנסת עצמה הודתה שהליך חקיקת החוק לא היה תקין. לפי המסתמן, אם אכן החוק יחזור לדיון מחודש בכנסת, סיכוי גבוה שהחוק יתבטל או שכחלון יבקש מבג"ץ להכריע בעצמו על עתידו של החוק.