לא יהיה הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים ללא השתתפות רוסית פעילה בתהליך המדיני, כך אמר אתמול יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, במהלך פגישה עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בסוצ'י. לדברי אבו מאזן, "זה בלתי אפשרי לפתור את הסוגיה הפלסטינית בלי מעורבות משמעותית של רוסיה בתהליך השלום. זה מה שהדגשנו בכל המפגשים הבינלאומיים". 

אבו מאזן שבו חזר על עמדתו, לפיה הוא מוכן להשתתף בפסגה משולשת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ופוטין במוסקבה: "אנו מוכנים לקבל את ההזמנה בכל זמן", אמר. 
הנשיא פוטין אמר כי לרוסיה ולפלסטינים קשרים חזקים, המבוססים על אמון. "במשך שנים ניסינו לפתור את הסכסוך במזרח התיכון, אז תמיד יש לנו על מה לדבר", הוסיף.   

בשבוע שעבר נועד עבאס בוושינגטון עם הנשיא טראמפ, ולפי עדותו הוא יצא ממנה אופטימי. בראיון לעיתון "רוסיה היום" בתחילת השבוע, אמר אבו מאזן כי "יש לנשיא טראמפ רצון לעשות משהו. למעשה, הוא אמר לי שזה יקרה תוך שנה, פחות או יותר. לאחר הפגישה הזו, הנשיא האמריקאי החליט לבקר אצלנו בבית לחם ב-23 במאי ובתקופה הזו יהיו מהלכים". יו"ר הרשות אף הוסיף כי "רב העם בישראל תומך בחלופת השלום".
 
 "חלף זמנן של האופציות הצבאיות", קבע אבו מאזן, שתיאר את המפגש עם טראמפ כ"חיובי, שכן העברנו לו את הדרישות שלנו. לדעתי, יש לו רצון לפעול להשגת פתרון".
 
עם זאת, הוא לא חסך ביקורת מרה"מ נתניהו, שלטענתו "לא רוצה ביוזמה הערבית, אלא מעוניין לנרמל את היחסים עם מדינות ערב וזהו". לדבריו, "מדינות ערב לא יסכימו לכך. אנו מתנגדים להיפוך סדר הפעולות ביוזמה".
 
כזכור, בתום הפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר טראמפ נשמע אופטימי במיוחד לגבי מו"מ עתידי בין ישראל לרשות הפלסטינית: "אנחנו הולכים להתחיל תהליך. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו ומנהיגים ישראלים גדולים אחרים. נוביל לשלום". עוד אמר הנשיא, כי תמיד שמע שזאת העסקה הכי קשה. בואו נראה אם אפשר להעמיד אותם על טעותם".
 
כמו כן, השליח הנשיאותי ג'ייסון גרינבלט, ששוחח עם נציגים משני הצדדים, הגיע למסקנה שאם יידרש נתניהו לקבל החלטות קשות ולשתף פעולה עם הנשיא ב"דיל האולטימטיבי" שהוא שואף להביא לצדדים במזרח התיכון, הוא יוכל להרחיב את הממשלה ולממש את תוכנית המגירה הישנה שעליה דן בשנה האחרונה עם יצחק הרצוג.