"אני קורא לרה״מ להבהיר שאנו מצפים מממשל ארה״ב להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בירושלים המאוחדת בריבונות ישראל", כך כתב היום (ראשון) שר החינוך נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו. בנט הוסיף כי "העברת שגרירות ארה״ב לבירת ישראל מחזקת את ישראל, ומחזקת את הסיכויים לשלום-אמת, מפני שכל הסכם המבוסס על חלוקת ירושלים דינו להיכשל".



היום גם התייחס לנושא מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון בראיון לרשת NBC ואמר כי "הנשיא דונלד טראמפ מנסה לאמוד אם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תקדם או תפגע בסיכוי להשגת הסכם ישראלי-פלסטיני". הוא הוסיף: "הנשיא ינסה לגלות רגישות לנושא, בתקווה שהדבר יסייע להתקדמות התהליך".



לדברי טילרסון, הנשיא החליט לנקוט בגישה מאוד גמישה, ללמוד את הנושא, להקשיב לכל הצדדים ולנסות להבין את ההשפעה של מהלך כזה על תהליך השלום. "טראמפ מעוניין לקדם את השלום, ובאופן כללי הוא מאוד נזהר בקבלת החלטות שיכולות להשפיע על התהליך", הסביר מזכיר המדינה, "אני חושב שהדברים תלויים בישראל ואיך היא תראה את זה האם זה יעזור להשגת עסקה, או שזה יהווה הפרעה לכך".



רקס טילרסון. צילום: רויטרס




טילרסון התייחס לפיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי בשבוע שעבר. "יש לי יחסים מעולים עם טראמפ. אני מבין למה הוא מתכוון ומה המטרות שלו, ואני  צריך להרוויח את האמון שלו בדרך שאני מכוון את מחלקת המדינה", אמר, "לעולם לא אתפשר על העקרונות והערכים שלי". הוא הוסיף: "טראמפ אמר שהנושא של רוסיה עמד לנגד עיניו בפיטוריי קומי". 584413



מזכיר המדינה האמריקאי הבהיר כי חשוב לנשיא "לחזק את היחסים עם רוסיה הנמצאים בשפל חסר תקדים מאז המלחמה הקרה, ולקדם את הדיאלוג בין שתי מעצמות הגרעין המרכזיות בעולם". לטענתו, לא מתכוונים לעשות "ריסטרט" ליחסים ולהתחיל עם דף חלק. "אנחנו לא מתחמקים מהבעיות ויש נושאים רבים שאנחנו מעוניינים להבהיר מול רוסיה".