פרשה 3000, אשר נחקרת בימים אלה על ידי המשטרה, ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית, וכעת צפויה להיות אף יותר סוערת, בעקבות הדברים שאמר שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, לעיתונאי ליאור דיין. יעלון התראיין לתוכנית "ליאור דיין מחובר", שם נשאל על פרשת 3000, ופירט את מה שידוע לו, ובעיקר ניסה להבהיר כי לדעתו היו דברים לא נקיים בפרשה הרגישה.
יעלון נשאל על הפרשה ואמר: "ידעתי על ראשי ממשלה קודמים שהם מושחתים, כאן שמעתי פה ושם רכילות על התנהלות, זה לא מעניין. אבל שיבוש סדר עדיפויות, כשראש הממשלה מעדיף טובת עניין כזה או אחר, אולי אפילו בצע כסף, על פני אינטרסים של מדינת ישראל, זה מבחינתי היה משבר". יעלון, אשר הפתיע את דיין, נשאל האם הוא חושב שידם של עו"ד דוד שמרון, בן דודו ופרקליטו האישי של נתניהו ומי שמייצג את נציג תאגיד טיסנקרופ, וראש הממשלה מעורבים וענה: "אין לי ספק שנתניהו ושמרון מעורבים בעניין. כל עניין כלי השיט והמספנה הוא עניין מזוהם, מעורבים בו אינטרסים שהם לא טובתה של מדינת ישראל".  לאחר מכן נשאל מה יקרה אם לא יהיה כתב אישום וענה: "אם לא יהיה כתב אישום, אני אצא למערכה ציבורית ואספר את הכל".

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: "הבל הבלים, ורעות רוח. שקריו הגסים יתבררו כאלה בהקדם. מיותר לציין, כי משרד המשפטים פרסם הודעה רשמית, על דעת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, לפיה ראש הממשלה כלל אינו חשוד בפרשה 3000. מוטב היה לבוגי שיחפש לעצמו דרכים אחרות לעבור את אחוז החסימה".

כזכור, בחודש ינואר העיד יעלון במשטרה וטען כי נראה שמניעיו של רה"מ בפרשה הביטחונית לא היו מקצועיים. יעלון העביר למשטרה פרטים מפורטים על המגעים שניהל נתניהו עם גורמי ממשל בגרמניה בנוגע לרכישת הצוללות ולרכישת ספינות לחימה נגד צוללות. כל המגעים הללו התנהלו כזכור ללא ידיעת מערכת הביטחון הישראלית. לפי הדיווח, גורמים בקיאים אמרו שיעלון ניסה לשכנע את חוקרי המשטרה שבנימין נתניהו פעל בנושאים הללו מתוך מניעים לא ענייניים-מקצועיים. 

בחודש נובמבר אשתקד אמר יעלון כי התנגד לעסקה. "אכן, התנגדתי נחרצות להגדלת צי הצוללות של חיל הים בשלוש צוללות נוספות", כתב יעלון ברשתות החברתיות. יעלון הסביר כי "באותה עת, מטעמים מבצעיים, ארגוניים וכלכליים, לא היה לצה"ל צורך בכך, ואף לא בשנים הקרובות. איני יודע מה נעשה ומה נחתם לאחר עזיבתי את משרד הביטחון, אך פרסומיו של רביב דרוקר בנושא מטרידים מאוד, ומחייבים בדיקה מקיפה של הגורמים הרלוונטיים".
כזכור, עסקת רכישת שלוש הצוללות מגרמניה, שנחשפה ב"מעריב סופהשבוע", סוכמה בניגוד לדעתו של שר הביטחון הקודם משה בוגי יעלון. על פי הדיווח, יעלון למד על העסקה המתרקמת מהדלפה ולא מראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד מתברר, כי הכוונה הראשונית היתה לרכוש בנוסף לצוללות, גם שתי ספינות נגד צוללות. העלות הכוללת של העסקה עמדה על 1.5 מיליארד דולר.
עוד דווח, כי שר הביטחון התנגד להחלטתו של ראש הממשלה, משום שצה"ל אינו תומך בעסקה וזאת מאחר שאין צורך בצי צוללות כה גדול. בנוסף, בשיחה בין נתניהו ליעלון, שלדברי מקורבים, "היתה קשה", אמר ראש הממשלה כי חייבים להשלים את העסקה כל עוד קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נמצאת בתפקיד, משום שמי שיחליף אותה אולי לא ירצה לחתום עליה.