ישראל היא המקור לחומר המודיעיני המסווג אותו חלק נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב בשבוע שעבר, כך אומרים לניו יורק טיימס גורמים בכירים לשעבר ובהווה בממשל האמריקאי, המעורים בדרך בה הושג המידע. הגורמים, שלא אושר להם לדבר ועשו כן תחת מעטה של אנונימיות, אמרו שישראל הפצירה בממשל להיזהר בטיפול במידע עליו שוחח טראמפ עם לברוב. 



גורמים ישראלים לא אישרו שהם אכן המקור למידע. שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, אמר לניו יורק טיימס כי שתי המדינות שומרות וישמרו על יחסים קרובים במלחמה בטרור. "לישראל יש ביטחון מלא בשיתוף המודיעין עם ארצות הברית ומצפה להעמיק את היחסים בשנים הקרובות תחת הנשיא טראמפ".



דובר הבית הלבן, שון ספייסר, סירב להגיב לדיווח, אך אמר כי "הממשל מעריך את היחסים שיש לנו עם ישראל בנושא שיתוף המודיעין". בנוסף הוא אמר כי הוא שמח על התגובה של השגריר דרמר. 



הלילה פרסמו כלי התקשורת הגדולים הארצות הברית כי לפי בכירים אמריקאים שצוטטו בעיתונות המובילה בארה"ב, המידע שמסר הנשיא האמריקאי ללברובף שנגע למזימת טרור של ארגון המדינה האסלאמית, עשוי היה לחשוף את מקור המידע המודיעיני הרגיש ואף את שיטות הפעולה שלו. למעשה, בכירים אמריקאים מסרו כי בשל רגישות המידע הם בעצמם לא חלקו אותו עם שרים בממשלת טראמפ והוא לא הועבר לאף בעלת ברית אחרת של ארה"ב.



בכירים בבית הלבן טענו כי המידע המסווג שנשיא ארצות הברית חשף, היה בפני לברוב ושגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק. הגורמים הבכירים, ששוחחו עם הוושינגטון פוסט הוסיפו כי המידע, שככל הנראה עסק בארגון המדינה האסלאמית, הגיע במסגרת הסדר לשיתוף פעולה מודיעיני עם אחת מבעלות הברית של ארצות הברית. 



בתגובה לטענות אמר טראמפ כי  "יש לי זכות לחלוק מידע עם רוסיה בפגישות מתוכננות בבית הלבן". הוא הוסיף: "אני רוצה לעזור לרוסיה במלחמתה בדאעש ובטרור".



היועץ לביטחון לאומי, הגנרל הרב מקמאסטר, אמר הערב כי "לא היו דברים שמבחינת הביטחון הלאומי נפגעו. כמובן שגם מקורות מודיעיניים לא נפגעו. אנחנו לא דנים במה מסווג ומה לא. במהלך הדיון, מה שהנשיא אמר היה מתאים לחלוטין, ותואם לחלוטין לשיתוף המידע בין הנשיא ושותפים זרים".



טראמפ, אשר בתחילה דובר כי יגיע לישראל ואז לערב הסעודית, שינה כאמור את התוכניות. טראמפ יגיע תחילה לסעודיה וייפגש עם המלך ועם 50 מנהיגים של מדינות ערביות ומוסלמיות כדי לייצר חזית נגד טרור אסלאמי: "תקוותו של הנשיא היא חזון של שלום בעולם האסלאם. להילחם ברדיקליות ולקדם מתינות",