גורמים ישראלים אישרו כי הדיווח בניו יורק טיימס, לפיו ישראל העבירה לארה"ב את המידע שהנשיא דונלד טראמפ חלק עם רוסיה הוא נכון. באתר באזפיד דווח הערב (שלישי) כי שני אנשי מודיעין אישרו לו כי ישראל שיתפה עם ארה"ב מידע לגבי מזימת טרור של דאעש להחדיר מטענים למחשבים ניידים ולהעלות אותם על מטוסים, תחת הסכם שיתוף המודיעין בין שתי המדינות. "יש לנו הסכם ייחודי עם ארצות הברית לגבי שיתוף מידע מודיעיני", אמר אחד מהם לבאזפיד, "אין לנו הסכם דומה עם אף מדינה אחרת".



לדברי אחד מאנשי המודיעין, בין וושינגטון לירושלים יש הבנה מיוחדת לגבי שיתוף הפעולה הביטחוני. "שיתוף המידע עם מדינות אחרות, ללא ידיעתנו זה התממשות הפחדים הגדולים ביותר שלנו". "חייב להיות אמון כדי שהסכם כזה יעבוד. לא אדבר בשם כל הממסד הביטחוני של ישראל, אבל אני לא הייתי בוטח במישהו שמשתף מידע מודיעיני בלי לתאם איתנו", אמר הגורם.



הגורם השני אמר כי בכירי המודיעין בישראל "רותחים מזעם ודורשים תשובות", לגבי האם הצבא ימשיך לשתף מידע מודיעיני עם ארצות הברית.



הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי הידע שטראמפ חשף היה כה מסווג, שהוא אפילו לא שותף עם  בעלות הברית הקרובות ביותר של ארצות הברית, המכונות בשם "חמש העיניים", בהן נכללות גם בריטניה וקנדה. 



כאמור, הניו יורק טיימס דיווח כי  גורמים בכירים לשעבר ובהווה בממשל האמריקאי, המעורים בדרך בה הושג המידע, אמר וכי הוא הגיע מישראל. הגורמים, שלא אושר להם לדבר ועשו כן תחת מעטה של אנונימיות, אמרו שישראל הפצירה בממשל להיזהר בטיפול במידע עליו שוחח טראמפ עם לברוב. 



גורמים ישראלים לא אישרו שהם אכן המקור למידע. שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, אמר לניו יורק טיימס כי שתי המדינות שומרות וישמרו על יחסים קרובים במלחמה בטרור. "לישראל יש ביטחון מלא בשיתוף המודיעין עם ארצות הברית ומצפה להעמיק את היחסים בשנים הקרובות תחת הנשיא טראמפ".



דובר הבית הלבן, שון ספייסר, סירב להגיב לדיווח, אך אמר כי "הממשל מעריך את היחסים שיש לנו עם ישראל בנושא שיתוף המודיעין". בנוסף הוא אמר כי הוא שמח על התגובה של השגריר דרמר.