קהילת המודיעין בישראל סוערת לאחר הפרסום של 'הוושינגטון פוסט' כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הדליף מידע מודיעיני רגיש מאד בפני בכירים רוסים. מידע שעל פי הפרסומים הגיע מישראל ועלול לסכן את חייו של מרגל ישראלי. ראש המוסד לשעבר, דני יתום, דיבר הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM ואמר: "אינני יודע את תוכן ההדלפה, אך לפי הפרסומים מדובר בהדלפה חריגה ברגישות שלה, כזו שעלולה לסכן את חיי המקור".





עוד אמר יתום, כי "לפי העיתונות האמריקאית, המקור הינו מרגל ישראלי הנמצא בשורות דאעש ובמקום רגיש. ידיעה כזו עלולה לסכן, לא רק את האדם עצמו אלא גם את המערכת הטכנולוגית. מעשיו של טראמפ עלולים לגרום לנזק רב לביטחון מדינת ישראל במידה ונאבד את המקור. בנוסף לכך, קיים החשש שהמידע יגיע גם לאיראן. אם הפרסומים נכונים, אני מניח שהמוסד יעשה הכל כדי שהמקור ימשיך לספק מידע מאוחר יותר ואף ינסה לחלץ אותו במידת הצורך"



עוד הוסיף ראש המוסד לשעבר כי "החשש הוא שהאינפורמציה הרגישה הזו תזלוג מן הרוסים למקורות נוספים עקב האינטרסים שלהם שנוגדים את האינטרסים האמריקאים או הישראלים. מה שזלג לתקשורת מסוכן, חמור וחריג. בהנחה שיש בידי הרוסים פרטים יותר אינטימיים ממה שהופץ בתקשורת, קיים חשש שהמידע יגרום לנזק גדול ויועבר הלאה".



על יחסי המודיעין בין ישראל לארה"ב סיפר יתום, כי "בין ישראל לארה"ב קיים שיתוף פעולה רחב שנים על מידע מודיעיני. אם המידע לא יישמר בסודיות מוחלטת בין המדינות, ייעלם האמון בין השניים ויוביל למשבר גדול שיפגע ביחסים. מעבר למערכת היחסים בין המדינות, יש לדאוג לביטחון המקורות".



לדברי ראש המוסד לשעבר, אם המקורות שלנו נשרפים כתוצאה משימוש לא נכון באינפורמציה שאנחנו מעבירים אז אנחנו בבעיה. "צריך להעניש את האמריקאים, זה אפשרי. בכדי לא להעמיד את טראמפ בעתיד מפני פיתוי, יש להימנע מלהעביר לו מידע או להעביר לו מידע חלקי שלא יכול לסכן אף גורם. זכותו המלאה של נשיא ארצות הברית לקחת מידע מסווג ולהחליט להפוך אותו לבלתי מסווג. הוא המפקד העליון. אבל אם הוא יעשה זאת, יימנעו מלמסור לו מידע בעתיד".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן