יומיים לפני ביקורו של הנשיא טראמפ באזור המזרח התיכון, ושבוע לפני תחילת חודש הרמאדן, עלה היום (שבת) ח"כ מסעוד גנאים (הרשימה המשותפת) להר הבית כדי לבקר במסגד אל אצקא, וזאת למרות הנחיותיהם של ראש הממשלה נתניהו ושל הממשלה האוסרות על ח"כים לבקר בהר ללא היתר. לפי דיווחים, במשטרה טענו כי התזמון היה "פרובוקטיבי".

שוטרים שהבחינו בח"כ גנאים ליוו אותו אל מחוץ לשערי הר הבית. ח"כ גנאים אמר ל"מעריב און ליין": "נכנסתי כדי לברך עשרות מתנדבים ערבים שבאו היום כדי לשפץ ולנקות את השטח של מסגד אל אקצא לקראת חודש הרמאדן, וגם כדי להתפלל".

צילום: לשכת ח"כ מסעוד גנאים
לגבי האיסור שחל על חברי כנסת לבקר במקום, אמר ח"כ גנאים: "מהתחלה אמרנו שהחלטת רה"מ מפלה ולא צודקת כי זה מקום קדוש למוסלמים בשטח כבוש, וההחלטה פוגעת בחודש פולחן ובזכות שלנו במקום שהוא קדוש לנו. אין כל קשר לביקור של טראמפ".

כזכור, במרץ האחרון עתר ח"כ יהודה גליק (הליכוד) נגד האיסור, שנועד למנוע ערעור היציבות הביטחונית סביב המקום הקדוש. בעקבות הנחיית נתניהו, פרסם יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין מש"ס, הנחיה הקובעת כי עלייה להר הבית תיחשב לעבירה אתית שתגרור סנקציה וזאת בעקבות פנייה של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לוועדה. בעתירתו טוען חבר הכנסת גליק כי ראש הממשלה חרג מסמכותו כאשר נתן למשטרת ישראל הוראות אופרטיביות ככלל, ובנוגע להר הבית בפרט. צוין בעתירה גם כי ראש הממשלה נמצא בניגוד עניינים הפוסל לחלוטין את הוראותיו האופרטיביות למשטרה, שהן בלתי חוקיות מיסודן.