אנשי הקרן למורשת יהודית, ארגון יהודי־אמריקאי המסייע למשפחות חללי צה"ל ותורם לארגון יד לבנים, מבקש לנצל את ביקורו של נשיא ארה״ב דולנד טראמפ בישראל כדי לקדם באמצעותו את הבאת חללי צה"ל המוחזקים על ידי חמאס ממבצע צוק איתן, סגן הדר גולדין וסמל אורון שאול, לקבר ישראל. במהלך ביקורו הקצר בישראל, יו"ר יד לבנים אלי בן שם צפוי להשתתף בחלק מפגישתו של רה״מ נתניהו עם טראמפ, ולמסור לידי הנשיא עצומה שארגנה הקרן, שעליה חתומים 14 אלף יהודים אמריקאים מכל רחבי ארה״ב ובה קריאה נרגשת לנשיא: "אנחנו מעריכים מאוד את מאמציך הכנים לחדש את המשא ומתן לשלום בין ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית, אבל כתנאי לכל משא ומתן בין הצדדים עליך לדרוש מחמאס, באמצעות הרשות הפלסטינית, להחזיר ללא תנאי את גופות החללים הנעדרים ולהביאם לקבר ישראל".



בתוך כך, אתמול קיימו משפחות שכולות הפגנה מול הקונסוליה האמריקאית בירושלים. מעל מאה משפחות חתמו על מכתב הממוען לטראמפ, הקורא לו לדרוש מהרש"פ לעצור מימון מחבלים ובני משפחותיהם.



"בני המשפחות שאיבדו בנים ובנות, בעלים ונשים, אחים ואחיות, אינם יכולים לעמוד מנגד כאשר הנשיא האמריקאי רומז שילחץ לחידוש השיחות עם הרשות הפלסטינית, ללא שזו הביעה כל כוונה לעצור את ההסתה. במהלך ביקור טראמפ נעמוד יחד, נפגעי טרור ובני משפחות שכולות, ונדרוש – הפסיקו לממן את הטרור!", אמר יו"ר ארגון אלמגור מאיר אינדור.