בנמל התעופה בן־גוריון הושלמה אתמול ההיערכות לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחזרה גנרלית של טקס קבלת הפנים. טראמפ צפוי לנחות בנתב"ג היום (שני) בשעה 12:15 בטיסה ישירה של מטוס אייר פורס 1 מריאד, בירת סעודיה. המטוסים האחרים, שבהם יהיו אנשי תקשורת רבים, ינחתו בדרך לעצירה בקפריסין על אף שמבחינת מרחק אין צורך בתדלוק. הסיבה האמיתית היא העברת המסר שלפיו אין טיסות ישירות בין סעודיה לישראל. כבר בכניסה למתחם נתב"ג ניכרה ההיערכות המיוחדת, כאשר דגלי ישראל וארה"ב התנוססו לאורך הכבישים.



סמוך למתחם שבו יתקיים הטקס חנו המסוקים של צבא ארה"ב עם אנשי הצוות שיטיסו את פמליית הנשיא לאחר הטקס, שיימשך כ-40 דקות, אל מנחת מיוחד שהוכשר בירושלים. הלוגיסטיקה לקראת הגעת טראמפ כללה הבאה של שבעה מסוקים ושמונה כלי רכב משוריינים בתוך מטוסי תובלה ענקיים.



מלבד אנשי התקשורת, צפויים להשתתף בטקס ראשי המדינה (סגל א'), ובנוסף לטראמפ ינאמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין, כשבקבלת הפנים ישתתפו גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שרים (אלה שיחליטו להגיע) וראשי מערכת הביטחון.




טראמפ נואם בערב הסעודית. צילום: AFP
טראמפ נואם בערב הסעודית. צילום: AFP





בהמשך טראמפ צפוי להתארח במשכן הנשיא, לבקר בעיר העתיקה בירושלים - הן בכנסיית הקבר והן בכותל המערבי. בערב יסעד הנשיא טראמפ את ארוחת הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחר יפגוש נשיא ארצות הברית את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית לחם, לאחר מכן יחזור לירושלים לביקור קצרצר של חצי שעה לכל היותר ב'יד ושם', משם יגיע למוזיאון ישראל, שם הוא צפוי לנאום בנאום שיחתום את ביקורו במזרח התיכון - משם, לאחר מעט יותר מיממה, יעזוב את ישראל וימריא מנתב"ג להמשך מסעו המדיני באירופה.




לוח הזמנים הנשיאותי



היום:
12:15 – נחיתה בנתב"ג

13:15 – אירוח במשכן הנשיא
14:30 – ביקור בכנסיית הקבר
15:15 – ביקור בכותל המערבי
16:00 – הגעה למלון המלך דוד 
19:15 – ארוחת ערב עם נתניהו

מחר:
10:00 – נסיעה לבית לחם


13:00 – ביקור ביד ושם


13:30 – הגעה למוזיאון ישראל


15:40 – יציאה מישראל